ادعای الجبیر: به اصل عدم دخالت در امور کشورها معتقدیم

عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان، در گفت‌وگو با روزنامه الشرق الاوسط بار دیگر به اتهام‌زنی علیه ایران و طرح ادعاهایی در خصوص برخی کشورهای منطقه پرداخت.

ادعای الجبیر: به اصل عدم دخالت در امور کشورها معتقدیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان، در گفت‌وگو با روزنامه الشرق الاوسط بار دیگر به اتهام‌زنی علیه ایران پرداخت. او در این مصاحبه مدعی شد: «به حاکمیت کشورها و ضرورت احترام به قوانین بین‌المللی و اصل عدم دخالت در امور سایر کشورها اعتقاد داریم. دخالت‌های ایران در امور کشورهای عربی و حمایت آن از فتنه‌ و تروریسم را رد می‌کنیم. ایران در برخی کشورها به ویژه کشورهای عربی، نقش بی‌ثبات‌ کننده دارد».

وی این ادعاها را در حالی مطرح کرد که چهار سال از تجاوز کشورش به یمن می‌گذرد. جنگی که همچنان ادامه دارد و بزرگترین بحران انسانی جهان را ایجاد کرده است. همچنین حدود دو سال است که عربستان، مصر، امارات و بحرین، قطر را تحریم و با این کشور قطع رابطه کرده‌اند.

وزیر خارجه عربستان درباره قطر نیز مدعی شد: «قطر باید درک کند که رفتار و سیاست‌هایش را باید تغییر دهد. منظور ما حمایت این کشور از افراط‌گری و تروریسم و دخالت در امور کشورهای منطقه است. زیرا این امور غیرقابل قبول است».

او در ادامه ادعاهایش گفت: «از راهکار مسالمت‌آمیز در سوریه بر اساس بیانیه «ژنو ۱» و قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت حمایت می‌کنیم تا مرحله جدیدی در تاریخ سوریه به منظور حفظ امنیت، استقلال و وحدت اراضی آن، آغاز شود».

جبیر در پاسخ به پرسشی در خصوص یمن گفت: «می خواهم تاکید کنم عربستان و کشورهای عضو ائتلاف سعودی، همچنان از دولت قانونی یمن (دولت فراری عبدربه منصور هادی) حمایت می‌کنند و به راهکار سیاسی مبتنی بر طرح ابتکاری خلیج [فارس] و دستاوردهای آنها، مذاکرات ملی یمن و دستاوردهای آن و قطعنامه ۲۲۱۶ شورای امنیت باور دارند».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۲۱ تير ۱۳۹۷
آره الجبیر، توگفتی وماباورکردیم! شما آل سعودکودک کش، به حاکمیت دولت خودتان هم اعتقادنداریدوبدروغ خودتان رامدافع مردم وحقوق بشرمیدانید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۲۰ تير ۱۳۹۷
برعکس گفته اگه قبول ندارین برین از پاکستانیا و لبنانیا و مصریا بپرسین
آخرین اخبار