نماینده عربستان در سازمان ملل:‌ در همه جا با حزب‌الله لبنان مقابله خواهیم کرد

نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل متحد اعلام کرد این کشور قصد دارد در همه جا با حزب‌الله لبنان مقابله کند.

نماینده عربستان در سازمان ملل:‌ در همه جا با حزب‌الله لبنان مقابله خواهیم کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «عبدالله المعلمی»، نماینده دائم عربستان در سازمان ملل متحد، در گفتگو با «العربیه» با طرح این ادعای واهی که جنبش حزب‌ الله لبنان در پی برهم‌زدن ثبات امت اسلامی است، تأکید کرد عربستان از این پس با حزب‌ الله لبنان در همه جا مقابله خواهد کرد و تمام فعالیت‌های آن را در معرض دید «جامعه جهانی» قرار خواهد داد.

ائتلاف سعودی طی یک ماه گذشته بزرگترین عملیات نظامی خود را برای اشغال بندر الحدیده یمن به راه انداخته و به اذعان تحلیلگران و رسانه‌های جهانی با شکستی خفت‌بار و با تلفات بالا روبرو شده است، اما «المعلمی» در اظهارنظری عجیب مدعی است که عربستان تلاش دارد با گفتگو و میانجی‌گری نماینده سازمان ملل بندر  الحدیده را به شکلی مسالمت‌آمیز تصرف کند.

این مقام عربستانی افزود مارتین گریفیتس، فرستاده سازمان ملل در امور یمن، تاکنون پیشرفت چندانی در حل بحران یمن نداشته است. وی مدعی شد حوثی‌ها (انصارالله یمن) در در روند گفتگو با گریفیتس در حال وقت تلف‌کردن هستند.

المعلمی روز سه‌شنبه در جلسه شورای امنیت که برای بررسی «خطرات استفاده گروه‌های تروریستی از کودکان در درگیری‌های مسلحانه» در نیویورک تشکیل شد، از عملکرد ائتلاف سعودی در ویران‌سازی یمن دفاع کرد.

نماینده عربستان در سازمان ملل با اشاره به حملات متجاوزانه عربستان و هم‌پیمانانش به یمن مدعی شد: کارنامه کشورم و شرکایش در ائتلاف حمایت از دولت (مستعفی و فراری) منصور هادی کارنامه‌ای درخشان و باعث افتخار است و واقعیت‌های میدانی جبهه الحدیده بیانگر این نکته است که ائتلاف بالاترین میزان خویشتنداری را در این جبهه به نمایش گذاشته و به منشور‌ها و قوانین بین‌المللی پایبند بوده است.

در روز 25 مارس 2015 برابر با 6 فروردین 1394 عربستان سعودی به همراه 10 کشور دیگر در عملیاتی ائتلافی موسوم به «عملیات قاطع» به کشور کوچک و فقیر یمن حمله کرد. بنا به آمار رسمی سازمانهای بین‌المللی با گذشت بیش از سه سال تاکنون بیش از ۱۰ هزار نفر از مردم غیرنظامی یمن در بمباران جنگنده‌های ائتلاف سعودی کشته و هزاران نفر نیز زخمی شده اند. میلیون‌ها نفر نیز بر اثر این جنگ در معرض گرسنگی شدید قرار دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۲۱ تير ۱۳۹۷
بابا زورتون به یمن نرسیده حالا ادعاتون هم میشه
آخرین اخبار