حضرتی در سوال از وزیر اطلاعات:

حوزه وظایف وزارت اطلاعات باید مشخص شود/ نباید به رسانه‌های خارجی میدان دهیم

نماینده تهران گفت: ما برای جنگ با دشمن باید به رسانه‌های داخلی اعتماد کنیم و به کانال‌ها و رسانه‌های انحرافی میدان ندهیم.

حوزه وظایف وزارت اطلاعات باید مشخص شود/ نباید به رسانه‌های خارجی میدان دهیمبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، الیاس حضرتی نماینده مردم تهران در جلسه علنی امروز در طرح سوال از وزیر اطلاعات درباره علت دستگیری مدیران کانال‌های تلگرامی، اظهار کرد:‌ در روزهای آ‌خر سال 95 یعنی دو ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری، تعدادی از مدیران کانال‌های تلگرامی حامی دولت توسط یکی از نهادها بازداشت شدند اما هنوز حکمی از سوی قوه قضاییه برای آنان صادر نشده است.

بیشتر بخوانید: رسانه و فضای مجازی در هیچ کشوری رها نیست/ تمایلات جناحی را هیچ گاه وارد کار اطلاعاتی نکرده‌ایم 

وی افزود: این افراد در موعد مقرر قانونی تفهیم قانونی نشده‌اند و همچنین تا مدتی از داشتن وکیل محروم بودند و همچنین دوره بازجویی‌شان هم بسیار طولانی بود.

حضرتی با بیان اینکه وزیر اطلاعات باید درباره این بی قانونی‌ها در حوزه وظایف خود توضیح دهد، تصریح کرد: حوزه ورود نهادهای اطلاعاتی باید مشخص باشد و اینکه دو نهاد وارد یک حوزه می‌شوند، کار درستی نیست و باید وظایف دو نهاد وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران مشخص شود تا راه آنان با یکدیگر تداخل نداشته باشد.

نماینده مردم تهران متذکر شد: ‌گفته شده است که اتهام مدیران این کانال‌های تلگرامی غیر سیاسی است و سوال ما این است که چرا قبلا برای بستن این کانال‌های تلگرامی اقدامی نشده بود و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آنان بازداشت شدند؟

وی ادامه داد: قطعا هدف از این اقدام سیاسی و تأثیرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری بوده است همان طور که در سال 91 هم مشابه این اقدام درباره یک سری از روزنامه نگاران انجام شد.

حضرتی با بیان اینکه تعطیلی این کانال‌های تلگرامی منجر به فعلا شدن کانال‌های انحرافی چون آمدنیوز شد، تصریح کرد: وزارت اطلاعات باید تمام امور اطلاعاتی را تحت مدیریت واحد خود قرار دهد و ساماندهی کند نه اینکه بخشی از وظایفش را نهادهای دیگر انجام دهند و استقلال لازم را نداشته باشد.

نماینده مردم تهران با اشاره به اینکه در شرایط فعلی ما در جنگ رسانه‌ای و روانی به سر می‌بریم، گفت: سربازان و افسران در این جنگ روانی، رسانه و صاحبان آن هستند و ما برای جنگ با دشمن و مصونیت کشور باید به رسانه‌های داخلی اعتماد کنیم.

وی با تأکید بر اینکه کسانی در رسانه های داخلی مجوز گرفته‌اند که دلسوز هستند و سابقه مشخصی دارند، اظهار کرد: راه و روش کار، برخورد کردن و دستگیری صاحبان رسانه‌های داخلی نیست و در آستانه انتخابات سال 92 هم دیدیم که به روزنامه‌ها حمله کردند و بسیاری از روزنامه نگاران دستگیر شدند اما پس از چند سال همه آنان تبرئه شدند اما نتیجه آن شد که روزنامه‌ها مجبور هستند خودسانسوری کنند و به رسانه‌های خارجی میدان داده می‌شود.

حضرتی با بیان اینکه دستگیر کردن ادمین‌های تلگرامی کار سختی نیست، خاطرنشان کرد: ما باید در روش‌های گذشته خود تجدید نظر کنیم و بدانیم که راه اداره افکار عمومی بستن رسانه‌های داخلی نیست و این روش نتیجه‌ای را در پی نخواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار