اکرمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آمریکا در برجام کارشکنی کرد/باید به ظرفیتهای داخلی اتکا کنیم

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری گفت: نقدینگی موجود در کشور باید به سمت صنعت برود تا بتوانیم مشکل اشتغال را حل کنیم.

اکرمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره غیرقابل اعتماد بودن آمریکا اظهار کرد:  آمریکا در طول چهل سال اخیر با ما دشمنی کرده است و اگر به زمان قبل‌تر مانند مرداد  1332 هم نگاه کنیم؛ می‌بینیم که این کشور عزت و استقلال ایران را نمیخواسته و به دنبال تسلط بر این مرز و بوم بوده است.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه ما نمی توانیم به آمریکا اعتماد کنیم و با او کنار بیاییم, افزود: ما باید به خودمان اتکا داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه آمریکا در برجام کاملا کارشکنی کرد, گفت:با آمدن ترامپ؛ آمریکا از برجام خارج شد و اروپا هم تحت تاثیر این موضوع قرار گرفت و کارهایی که باید انجام می‌داد را نداد.

اکرمی با بیان اینکه باید بنشینیم و درباره اینکه اگر برجام نبود اکنون به کجا رسیده بودیم صحبت کنیم؛ افزود: مقام معظم رهبری بارها فرموده‌اند که در داخل کشور ظرفیت‌های زیادی داریم که باید به آنها توجه شود.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با اشاره به اینکه نقدینگی موجود در کشور باید به سمت صنعت برود تا بتوانیم مشکل اشتغال را حل کنیم؛ تاکید کرد: 70 درصد مشکلات اقتصادی در داخل است و مابقی به خارج مربوط می‌شود؛ بنابراین همه باید ظرفیتهای داخلی را به کار گیرند تا به خودکفایی برسیم.

وی با بیان اینکه باید اتحاد و وحدت داشته باشیم و طبق قانون از امکانات موجود استفاده کنیم, گفت: در مقابل دشمن هم باید محکم و قرص بایستیم و همان طوری که 40 سال اخیر را آبرومندانه طی کردیم از این به بعد را هم آبرومندانه ادامه دهیم.

اکرمی با توجه به نامه برخی از اصلاح طلبان درباره مذاکره با آمریکا نیز خاطرنشان کرد: اینکه طرف مقابل دستور دهد و ما اطاعت کنیم؛ شدنی نیست.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار