اصلی‌ترین برنامه رئیس‌جمهور طرح بازآفرینی شهری است

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور از اصلی‌ترین برنامه رئیس‌جمهور که اجرای طرح بازآفرینی شهری است خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه اصلی‌ترین برنامه رئیس‌جمهور اجرای طرح بازآفرینی شهری است، گفت: دولت به کمک عمران و آبادانی شهر‌ها آمده است.

 محمد نهاوندیان صبح امروز دوشنبه در ستاد بازآفرینی شهری پایدار لرستان از وضعیت بافت‌های فرسوده در خرم آباد انتقاد کرد و گفت: دولت تصمیم دارد ظرف ۵ سال در قالب طرح بازآفرینی این محلات را ساماندهی کند.

وی با بیان اینکه این طرح علاوه بر ساخت و ساز می‌تواند موج اشتغال در شهر‌های استان ایجاد کند، تصریح کرد: اصلی‌ترین برنامه رئیس جمهور اجرای طرح بازآفرینی شهری است و هر هفته از من در رابطه با این طرح پیگیری می‌کنند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با اشاره به اختصاص زمین‌های دولتی برای اجرای طرح بازآفرینی شهری ادامه داد: استاندار لرستان همه اختیارات لازم را دارد که در این رابطه تصمیم گیری کند.

نهاوندیان با تاکید بر ضرورت بازسازی بافت‌های فرسوده در استان و کشور گفت: اگر زلزله‌ای پیش بیاید در این زمینه آسیب‌های فراوانی خواهیم دید، باید علاج واقعه قبل از وقوع کرد، باید ظرف ۵ سال کشور ایران را از آسیب پذیری در برابر زلزله نجات دهیم.

وی با بیان اینکه با این وصله پینه‌ها و پروژه‌های کوچک صد سال دیگر هم مشکلات حل نمی‌شود، تصریح کرد: دولت به کمک عمران و آبادانی شهر‌ها آمده است، از صفر تا ۱۰۰ اختیارات اختصاص زمین دولتی هم بر عهده استاندار است و باید اقدامات لازم را انجام دهد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با تاکید بر انگیزه‌مند کردن بخش خصوصی برای شرکت در اجرای طرح بازآفرینی شهری اظهار داشت: نوع اهتمام ویژه رئیس جمهور در رابطه با طرح بازآفرینی شهری در هیچ موضوع دیگری وجود ندارد.

نهاوندیان با اشاره به اینکه در شرایط بحران و با این معابر تنگ و تاریک و باریک در خرم آباد، تا اینکه مردم به خدمات درمانی برسند از بین می‌روند، گفت: مهندسان جوان و شرکت‌های ساختمانی را در رابطه با طرح بازآفرینی شهری جذب کنید، این امر باید از سوی اتاق بازرگانی انجام شود.

وی با بیان اینکه برای لرستان سهمیه‌ای در نظر می‌گیریم به شرط اینکه محلات ناکارآمد شناسایی و شرکت‌ها توسعه گر ساختمانی پای کارآورده شوند، تصریح کرد: حداکثر ظرف یک ماه زمین‌های دولتی و شرکت‌های توسعه گر باید از سوی استانداری لرستان و اتاق بازرگانی خرم آباد شناسایی شوند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه همه نظام برای اجرای طرح بازآفرینی شهری پای کار آمده اند چراکه بحث جان مردم در میان است، افزود: استاندار لرستان جلسه‌ای با فرمانداران و شهرداران برگزار کند، اینکه نتوانیم یک خانوار در محله علی آباد را قانع کنیم و با آن‌ها حرف منطقی و اقتصادی نزنیم، پس باید زبان‌های خود را عمل کنیم.

انتهای پیام/ب

طرح بازآفرینی شهری اصلی‌ترین برنامه رئیس‌جمهور است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار