سرمایه‌گذاری چهارده میلیارد دلاری چین در آفریقای جنوبی

­چین ۱۴ میلیارد دلار در آفریقای جنوبی سرمایه گذاری می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، سریل رامافوزا، رئیس جمهور آفریقای جنوبی روز سه‌شنبه همزمان با سفر شی جین پینگ، رئیس جمهور چین به این کشور اعلام کرد پکن تصمیم گرفته است چهارده میلیارد دلار در آفریقای جنوبی سرمایه گذاری کند.  

رامافوزا در نشست خبری مشترک با شی جین پینگ گفت: ما توافق‌هایی امضای کردیم که هدف آن تقویت روابط ما و به ویژه سرمایه‌گذاری چهارده میلیاردی از سوی چین است.

شی جین پینگ اعلام کرده است کشورش آمده است در بخش‌های گوناگون در آفریقای جنوبی از جمله توسعه زیرساخت ها، اقتصاد اقیانوس ها، اقتصاد سبز، علوم و فنآوری، کشاورزی، محیط زیست و امور مالی کار و سرمایه گذاری کند.  

در واقع چین برای نجات بسیاری از شرکت‌های دولتی آفریقای جنوبی که با مشکل روبرو هستند، آماده است. اسکوم شرکت بزرگ برق آفریقای جنوبی که در آستانه ورشکستگی قرار دارد بدهی ۲.۵ میلیارد دلاری به بانک توسعه چین دارد. این شرکت در سال گذشته با زیان مالی ۱.۷ میلیارد دلاری روبرو شد.  

رامافوزا که در ماه فوریه جانشین جاکوب زوما، رئیس جمهور پیشین آفریقای جنوبی شده است از سرگیری رشد اقتصادی این کشور به عنوان نخستین قدرت صنعتی آفریقا و همچنین مبارزه با فساد مالی را که به ویژه شرکت‌های دولتی را فراگرفته است به عنوان اولویت خود قرار داده است.  

قرار است آفریقای جنوبی میزبان نشست بریکس (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) در روز‌های چهارشنبه تا جمعه باشد.

جنگ اقتصادی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به راه انداخته است محور اصلی این نشست خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آفریقا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار