درمان یبوست/ نگاهی به راه های درمان یبوست

پیاده روی و مصرف غذاهای فیبردار را در درمان یبوست جدی بگیرید، از روش های خانگی برای درمان یبوست خود غافل نشوید و در این جا بخوانید مصرف آب چه تاثیری بر درمان یبوست شما دارد.

درمان یبوست/ نگاهی به راه های درمان یبوستاز بیماری ها و مشکلات گوارشی که بسیار  رایج است، می توان به یبوست اشاره کرد. این نوع بیماری گوارشی ممکن است در طول عمر هر فردی پیش بیاید. به همین خاطر پیش از مراجعه به پزشک می شود این بیماری را درمان کرد. در ادامه با باشگاه خبرنگاران جوان همراه شده و راه های "درمان یبوست" را  به بهترین شکل ممکن فرا بگیرید.

درمان یبوست با چندین روش خانگی و گیاهی

یبوست از راه های مختلف دارویی، گیاه درمانی و خانگی درمان می شود. به همین خاطر توصیه می شود اگر مشکل یبوستتان با روش های خانگی و گیاهی رفع نشد، حتما حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید.

درمان یبوست در آشپزخانه خانه تان نهفته است!

از  ناراحتی و درد های ناشی از بیماری یبوست می توان به مشکل در دفع، کسلی ، بی حالی و بی اشتهایی اشاره کرد و همین طور بدمزگی دهان نیز از پیامدهای این بیماری است. با ما همراه شده  و راه های درمان یبوست را در آشپزخانه و خانه خودتان بیابید.

روش های ساده درمان یبوست  عبارتند از؛ 

به اندازه کافی آب بخورید!

به طور کلی فیبر های خوراکی که وارد بدن می شوند برای دفع و عبور از دستگاه گوارش به آب نیاز دارند. شما بایستی به اندازه کافی از خوراکی های فیبردار در وعده های غذایی تان استفاده کنید. هم چنین همراه زیاد شدن مصرف این ماده میزان مصرفی آب را نیز افزایش دهید.

نکته!

  • اهمیت آب رسانی مناسب و کافی به بدن در زمان مصرف مکمل های فیبردار بیش تر از خوراکی های فیبردار است.
  • هم چنین فراموش نکنید مصرف  زیاد فیبر بدون مصرف آب کافی باعث  یبوست و درد شکم خواهد شد.

درمان یبوست/ نگاهی به راه های درمان یبوست

از مایعات گرم برای درمان یبوست غافل نشوید!

از راه های درمانی یبوست نوشیدن مایعات گرم و یا هم دما با محیط است.   چنین مایعاتی موجب تحریک معده برای هضم بهتر غذا می گردند. به خصوص اگر  در زمان ناشتایی آن را میل کنید. به همین خاطر توصیه می شود پس از بیدار شدن از خواب در صبح حتما یک لیوان آب ولرم بخورید.

آلو و انجیر از میوه های مفید برای درمان یبوست

این دو میوه سرشار از فیبر هستند و هم مانند ملین  عمل می کنند. بهتر است  شب هنگام مقداری آلو و انجیر را در آب خیس نمایید و صبح ناشتا این میوه ها را همراه با آبشان نوش جان کنید.  این روش در درمان یبوست بسیار موثر عمل می کند و عمل دفع را راحت تر می کند.

درمان یبوست/ نگاهی به راه های درمان یبوست

نکته!

همان طور که می دانید استفاده و مصرف هر  چیزی در حد اعتدال خوب است به همین دلیل توصیه می شود از مصرف بیش از حد انجیر و آلو هم خودداری شود، چرا که دارای مقدار زیادی قند هستند.

پیاده روی ساده ترین فعالیت ورزشی برای درمان یبوست

کسانی که مبتلا به بیماری یبوست هستند،  پیاده روی را هرگز فراموش نکنند و از این راه حل ساده برای درمان خود بهره ببرند. در فرایند پیاده روی بدن دچار تحرک و فعالیت بیش تری می شود و همین امر عملکرد روده را بهتر می کند.

درمان یبوست/ نگاهی به راه های درمان یبوست

اما اهمیت غذاهای  دارای فیبر بالا در درمان یبوست!

اگر می خواهید یبوست را برای همیشه ریشه کن کنید،  غذاهای فیبردار مصرف کنید. شما می توانید به صورت روزانه   از چنین مواد غذایی در وعده های خود استفاده کنید.

به همین خاطر بهتر است سبزیجات تازه، میوه ها، لوبیا و آجیل را در رژیم غذایی تان بگنجانید. حتما روزانه دو عدد میوه را در برنامه غذایی تان داشته باشید. به علاوه میوه های گفته شده،  نان جو نیز سرشار از فیبر است و برای درمان یبوست توصیه می شود.

درمان یبوست/ نگاهی به راه های درمان یبوست

لبنیات حاوی پروبیوتیک‌ را در رژیم غذایی تان برای درمان یبوست جا دهید!

بدن انسان باید بتواند بین باکتری های خوب و بد تعادل ایجاد کند. در این بین پروبیوتیک ها هم به حفظ تعادل باکتری ها روده بسیار کمک می کنند و هم بر روی  سلول های سیستم هاضمه تاثیر مثبت بر جای می گذارند. به همین  خاطر  استرس ، دارو و رژیم غذایی  می توانند تعادل طبیعی باکتری های روده را بر هم بزنند و موجب بروز بیماری هایی نظیر یبوست شوند. از غذاهای چرب و سنگین نیز پرهیز کنید.  شما برای درمان یبوست خود می توانید از لبنیات حاوی پروبیوتیک استفاده کنید و به مدت 2 هفته و در طول روز 2 بار  بر اساس یک برنامه غذایی از این مواد مفید بهره مند شوید و از مشکلات گوارشی و هاضمه در امان بمانید.

درمان یبوست/ نگاهی به راه های درمان یبوست

تمامی روش های گفته شده می توانند به نوبه خود در درمان یبوست شما تاثیر داشته باشند ولی در طول درمان بایستی از  مواد غذایی پرچرب، کافئین دار، فست فود، چیپس و... نیز دوری کنید. منشا اکثر بیماری های انسان به نوع تغذیه بر می گردد پس با رعایت اصول غذایی سالم علاوه بر درمان یبوست  مراقب سلامتی بدنتان باشید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار