درخواست ترامپ از رئیس‌جمهور منتخب مکزیک برای اصلاح فوری توافق نفتا

رئیس‌جمهور آمریکا در نامه‌ای به رئیس‌جمهور منتخب مکزیک خواستار برگزاری فوری مذاکره مجدد درباره قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، با ارسال نامه‌ای به رئیس‌جمهور منتخب مکزیک خواستار آغاز فوری مذاکرات برای اصلاح توافق تجاری "نفتا" شد و تهدید کرد در غیر این صورت او مسیر متفاوتی را در پیش خواهد گرفت!

او در نامه‌ای به آندرس مانوئل لوپز اوبرادور -که یکم ژوئیه پیروز انتخابات ریاست جمهوری مکزیک شد- با بیان اینکه مذاکره مجدد فوری درباره قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی (نفتا) اشتغال‌زایی بیشتری برای هر دو کشور به همراه خواهد آورد، نوشته است به دنبال همکاری نزدیک برای ساخت یک رابطه عالی در زمینه تجاری، امنیتی و مهاجرتی است.

رئیس جمهور آمریکا در بخش دیگری از این نامه نوشته است: «یک رابطه قوی به یک مکزیک بسیار قوی‌تر و موفق‌تر منجر خواهد شد، که در واقع من را بسیار خوشحال خواهد کرد!»

ترامپ همچنین در این نامه تهدید کرده است که قرارداد نفتا مشاغل بیشتر و درآمدهای بالاتری را برای هر دو کشور به ارمغان خواهد آورد اما تنها در صورتی که مذاکره برای اصلاح آن خیلی سریع انجام شود چراکه او ممکن است "مسیر کاملا متفاوتی" را در پیش بگیرد.

گفتنی است از زمان ورود ترامپ به کاخ سفید، قرارداد تجارت آزاد آمریکایی شمالی (نفتا) که در سال 1994 بین آمریکا، کانادا و مکزیک به امضا رسید، به محل اختلاف این سه کشور تبدیل شده است. ترامپ بارها با این ادعا که این قرارداد "یک‌طرفه" است، تهدید کرده است چنانچه کانادا و مکزیک حاضر به مذاکره مجدد درباره آن نشوند از آن خارج خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار