حفاری خط دوم مترو شیراز تا ایستگاه رحمت

شهردار شیراز گفت: حفاری خط دوم مترو شیراز از شهرک میانرود تا میدان آزادی (فلکه گاز) به ایستگاه رحمت رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حیدر اسکندر شهردار شیراز در مراسم ورود دستگاه حفار مکانیزه قطار شهری با اشاره به اینکه حفاری خط دوم مترو شیراز از شهرک میانرود تا میدان آزادی (فلکه گاز) به ایستگاه رحمت رسیده است، بیان کرد: در حال حاضر عملیات اجرای خط دوم متروی شیراز به طول ده کلیومتر رسیده که در سه سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: برای ساخت خط دوم مترو شیراز ۳ هزار و ۶۵۰ متر مربع حفاری انجام شده که مرحله از کار در میانه راه قرار دارد و تا میدان آزادی (فلکه گاز) نیز همین مقدار حفاری باید انجام شود.

اسکندر پور افزود: حفاری بخش دوم این طرح از ایستگاه رحمت تا میدان آزادی از ۳ مرداد ماه امسال آغاز و تلاش می‌شود این کار در مدت زمان کوتاهی انجام شود.

شهردار شیراز تصریح کرد: بهره برداری از خط یک مترو شیراز حدود ۱۷ سال به طول می‌انجامد که انتظار می‌رود ظرف مدت کمتر از سه سال خط دوم مترو به بهره برداری برسد.

وی اضافه کرد: امسال با تدبیر مجلس و دولت حدود ۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای تکمیل خط دوم به فروش می‌رسد که در حال حاضر مسیر‌های قانونی برای دریافت این اعتبار طی شده و ظرف ماه‌های آینده این مبلغ به طرح خط دوم قطار شهری شیرازاختصاص می‌یابد.

شهردار شیراز اظهار کرد: خط دوم قطار شهری شیراز با حدود ۱۵ کیلومتر طول که ۱۰ کیلومتر آن از میانرود (جنوب شیراز) تا میدان آزادی (شمال شیراز) و پنج کیلومتر نیز از میدان آزادی تا کلبه (شرق شیراز) امتداد دارد که فاز اول این طرح از شهرک میانرود تا میدان آزادی را شامل می‌شود و حدود سه سال این طرح آینده به بهره برداری می‌رسد.
انتهای پیام/ت

بهره برداری از خط دوم مترو شیراز تا سه سال آینده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار