موانع استفاده بهینه از آب باید رفع شود

در جلسه‌ی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان مطرح شد : در حوزه کشاورزی قوانینی که مانع استفاده بهینه از آب در اراضی هستند پیشنهاد اصلاحشان به مجلس ارایه شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سی و چهارمین جلسه‌ی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان امروز برگزارشد.

در این جلسه شکوری رییس کمیسیون معدن اتاق ایران با بیان نمونه‌های موفق در شرایط فعلی کشور در حوزه‌ی معادن گفت: ما با به اشتراک گذاشتن تجربه‌های موفق خود در این بخش میتوانیم به یکدیگر نشان دهیم که میشود با افزایش بهره وری در نیروی انسانی مواد مصرفی و کاهش ضایعات و بازیافت آب در این بخش موفق عمل کنیم.

تکلو نماینده فعال بخش کشاورزی هم به بحث بهره وری آب و اصلاح الگوی کشت برای بهره وری در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: لازمست تا اولویت‌های کشاورزی را تعیین کنیم تا بدانیم چه محصولاتی نیاز ماست و صرفه اقتصادی دارد .

 فدایی سرپرست استانداری کرمان هم جدیت مدیران را برای اجرای راهکار‌های افزایش بهره وری را لازم دانست .

 پور ابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی  هم پیشنهاد داد یک نشست با نمونه‌های موفق استانی و دیگر فعالان بخش معدن و کشاورزی برگزار شود تا از تجربیات هم و عملی کردن آن‌ها بهره‌مند شوند.

 طبیب زاده درباره مصوبات این شورا گفت: قرار شد تا مرکزتوسعه رقابت پذیری کسب و کار در استان را اندازی شودتا با رقابت با یکدیگر بهره وری را افزایش دهیم و در بخش معدن مقرر شد فعالان واحد‌های کوچک جهت هم افزایی بیشتر و ساماندهی امکانات با هم نشستی داشته باشند و در حوزه کشاورزی هم قوانینی که مانع استفاده بهینه از آب در اراضی هستند پیشنهاد اصلاحشان به مجلس ارایه شود.

در جلسات بعد نیز بهره وری در بخش آب ،برق و انرژی و بخش اداری مد نظر خواهد بود.

انتهای پیام/ی

جلسه‌ی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.