استاندار سیستان و بلوچستان:

عقب ماندگی تاریخی چابهار از نظر زیرساخت‌ها باید جبران شود

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: عقب ماندگی تاریخی چابهار از نظر زیرساخت‌های راه، حاشیه نشینی، برق، گردشگری و شیلات باید جبران شود.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، سید دانیال محبی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست با معاونان وزارت راه و شهرسازی در چابهار اظهار داشت: چابهار بهترین موقعیت را برای اجرای طرح‌های اقتصادی و اشتغالزایی دارد و نباید با کمبود زیرساخت‌ها مواجه باشد.

به گفته وی چابهار بهترین ظرفیت را برای صید و صیادی دارد و مسئولان باید مشکلات این حوزه را رفع کنند تا بتوان علاوه بر اشتغالزایی، تولید را نیز افزایش داد.

وی ادامه داد: همه مسئولان باید برای جبران عقب ماندگی چابهار تلاش کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: تکمیل راه آهن چابهار - زاهدان از ضرورت‌های مهم برای توسعه حمل و نقل، صادرات و واردات کالاست.

محبی تصریح کرد: چابهار هوایی مناسب برای گردشگری و کشت انواع میوه‌های گرمسیری، نیمه گرمسیری و استوایی دارد و بهترین میوه را می‌توان از این منطقه تولید و به کشور عرضه کرد.

وی با بیان اینکه توسعه سواحل مکران مورد توجه رهبر معظم انقلاب و ریاست جمهوری است، خاطرنشان کرد: وقتی با رهبر معظم انقلاب مشکلات این استان را در میان گذاشتم ایشان اطلاعات کاملی از سیستان و بلوچستان داشتند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با ساخت آب شیرین کن علاوه بر تامین آب آشامیدنی مردم ساکن در مناطق شهری و روستایی، آب کشاورزی و صنعت نیز برای تولید و اشتغال فراهم می‌شود.

نماینده مردم چابهار، نیکشهر و کنارک در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست اظهار داشت: حاشیه نشینی یکی از بزرگترین مشکلات چابهار است و مسئولان باید برای ساماندهی این مناطق اقدامات لازم را انجام دهند.

عبدالغفور ایران نژاد با قدردانی از حضور معاونان وزیر راه و شهرسازی در چابهار افزود: حاشیه نشینان چابهار با جمعیت ۱۰۰ هزار نفری فاقد برق، آب، کلاس درس و مراکز بهداشتی هستند.

وی گفت: ساخت فرودگاه بین المللی، ۲ کمربندی برای بنادر شهید بهشتی و کلانتری، برقرسانی فوری به جمعیت حاشیه شهر و نجات مرجان‌های جابجا شده برای توسعه بندر از درخواست‌های مهم مردم چابهار است.

نماینده مجلس ادامه داد: طرح ملی راه آهن چابهار - زاهدان - سرخس به کندی پیش می‌رود و با کمبود شدید اعتبار مواجه است.

وی از تحویل ندادن سوخت به برخی کارگاه‌های راه آهن انتقاد کرد و افزود: باید برای حل مشکلات سوخت ماشین آلات راه آهن فکری جدی و اساسی شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان نیز توسعه زیر ساخت‌های این استان در زمینه راه و ایجاد بزرگراه‌ها را خواستار شد.

غلامرضا مالکی افزود: سیستان و بلوچستان از کمترین شاخص‌ها در زمینه ساخت بزرگراه و جاده مناسب برخوردار است.

وی بیان کرد: اعتبارات لازم برای تکمیل راه آهن چابهار - زاهدان باید اختصاص پیدا کند تا بخشی از مشکلات اشتغال رفع شود.

رئیس سازمان بنادر و دریانوردی، معاون معماری و شهرسازی وزیر راه، مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید ایران، استاندار سیستان و بلوچستان و شماری از مقامات محلی و استانی به منظور شرکت در مراسم امضای تفاهم نامه سرمایه گذاری، کلنگ زنی و افتتاح طرح‌های سرمایه گذاری، بازدید از مناطق حاشیه شهر، زمین فرودگاه بین المللی و راه آهن چابهار - زاهدان به بندر چابهار سفر کرده اند.

معاونان وزیر راه و شهرسازی و تیمی متشکل از مدیران و کارشناسان این وزارتخانه چهارشنبه شب در فرودگاه کنارک مورد استقبال سید دانیال محبی استاندار سیستان و بلوچستان قرار گرفتند.

انتهای پیام/ع

چابهار بهترین ظرفیت را برای صید و صیادی دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار