۱۵۰۰ مهاجر غیرقانونی در آب‌های لیبی و اسپانیا جان خود را از دست داده‌اند

آژانس مهاجرت سازمان ملل اعلام کرد برای پنجمین سال متوالی دستکم هزار و پانصد مهاجر غیرقانونی در مسیر حرکت بین لیبی و ایتالیا جان خود را از دست داده‌اند.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، آژانس مهاجرت سازمان ملل روز جمعه اعلام کرد برای پنجمین سال متوالی دستکم هزار و پانصد مهاجر غیرقانونی در مسیر حرکت بین لیبی و ایتالیا که مرگبارترین مسیر مهاجرت است، جان خود را از دست داده اند.

سازمان بین المللی مهاجرت اعلام کرد اسپانیا، به عنوان مقصدی که به ایتالیا ترجیح داده می‌شود، تاکنون ورود حدود ۲۱ هزار مهاجر را ثبت کرده است که این رقم تقریبا بیش از آمار ثبت شده سال گذشته است.

این سازمان افزود از آغاز امسال تاکنون در کل، حدود ۵۵ هزار مهاجر غیرقانونی به سواحل اروپا رسیده اند.

ایتالیا که دولت جدید آن بنادر خود را به روی مهاجران غیرقانونی بسته است در حدود هجده هزار و ۱۳۰ مهاجر را که از طریق دریا از لیبی به این کشور وارد شده اند، ثبت کرده است و بقیه مهاجران عازم یونان، مالت و قبرس شده اند.

جوئل میلمن، سخنگوی سازمان بین المللی مهاجرت در نشستی خبری در ژنو اعلام کرد: ‹‹مهم است که به دو نکته توجه کنیم: یکی این است که با توجه به شمار کمی که وارد ایتالیا شده اند، مرگ و میر سرانه و یا مرگ و میر در هر ۱۰۰۰ نفر ممکن است از زمان شروع وضعیت اضطراری در بالاترین سطح خود باشد. ››

او با اشاره به تلفات هزار و پانصد نفر گفت: ‹‹طی چهار سال گذشته یعنی از ژوئیه ۲۰۱۴ تاکنون این برای نخستین بار است که شمار تلفات به این سطح رسیده است. ››

بیش از ۶۰۰ مهاجر آفریقایی از میان حصار مرزی مستحکم که سئوتا را در شمال اسپانیا از کشور مغرب جدا می‌کند در روز پنج شنبه راه خود را باز کرده اند.

جوئل میلمن در ادامه افزود: ‹‹آنچه ما می‌توانیم بگوییم این است که نخستین نشانه‌هایی که ما از مقامات اسپانیا دریافت کرده ایم این است که مهاجران غرب آفریقا بیشترین عبور را به لیبی در طی چند سال گذشته داشته اند و به نظر می‌رسد آن‌ها اسپانیا را به عنوان مسیر خود انتخاب کرده اند. ››

او در خاتمه گفت: شمار تلفات در مسیر غربی مدیترانه به اسپانیا حدود یک نفر در ۷۰ نفر مهاجر است. ­

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار