جای خالی بانک‌های بزرگ خراسان جنوبی در اشتغال روستایی

نماینده مردم فردوس، سرایان و طبس در مجلس شورای اسلامی گفت: بانک‌های بزرگ خراسان جنوبی باید در بحث اشتغال روستایی کمک کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدرضا امیرحسنخانی نماینده مردم فردوس، سرایان و طبس در مجلس شورای اسلامی امشب در جلسه مشترک کارگروه تخصصی اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان خراسان جنوبی اظهار داشت: در طرح مصوب دولت مبلغ یک هزار میلیارد ریال تسهیلات به افراد خسارت دیده از خشکسالی با تنفس دوساله پرداخت می‌شود.

وی افزود: متأسفانه این امر در خراسان جنوبی هنوز اجرایی نشده است و نیازمند پیگیری است.

نماینده مردم فردوس، سرایان و طبس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اشتغال پایدار روستایی توسط چهار بانک عامل درحال انجام است بیان کرد: اگر بانک‌ها قصد ارائه تسهیلات ندارند همان ابتدا اعلام کنند و مردم را سرگردان نکنند.

امیرحسنخانی با اشاره به طرح‌های دارای مشکل تصریح کرد: هر کدام از طرح‌هایی که احساس می‌شود دچار مشکل است به نمایندگان مجلس اعلام شود تا در این راستا پیگیر‌های لازم صورت گیرد.

رئیس صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: طرح واشر‌های صنعتی و ساخت ماشین تزریق پلاستیک که از کارگروه ملی خارج شده بودند مجدد مورد بررسی قرار گرفته است.

داوود شهرکی یادآور شد: در این راستا طرح واشر‌های صنعتی امروز ۶ مردادماه در کارگروه ملی مصوب و طرح ساخت ماشین تزریق پلاستیک نیز در انتظار ارسال مجدد به کارگروه ملی است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه طرح قند قهستان با مشکلات حقوقی رو به رو است بیان کرد: این طرح در جلسه بعدی کارگروه ملی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

حسن رمضانی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی نیز در این جلسه تصریح کرد: در حال حاضر بخشی از مشکلات متقاضیان را بانک‌های عامل باید بررسی و حل کنند چراکه برگشت دادن متقاضیان کار راحتی است.

معاون بانک توسعه تعاون خراسان جنوبی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه کل اعتبار دریافتی سال ۹۷، ۱۹۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال است خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۷ طرح با اعتباری بالغ بر ۶۲ درصد مبلغ ابلاغی توسط متقاضیان دریافت شده است.

محترم اظهار داشت: همچنین در حال حاضر ۸۱ طرح با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در دست بررسی است.

 

منبع:تسنیم

انتهای پیام/ی

 

 

برچسب ها: اشتغال ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.