آذرى جهرمى:

٤٨ درصد استفاده‌كنندگان از اينترنت زنان هستند

وزير ارتباطات و فناورى اطلاعات گفت: حضور بانوان در عرصه‌های اجتماعی را باید یک فرصت دانست.

حضور بانوان در عرصه‌هاى مختلف يك فرصت است/بيش از ٤٨ درصد استفاده كنندگان از اينترنت را بانوان تشكيل مى‌دهندبه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سمينار بين المللى نقش ارتباطات و فناورى اطلاعات در توانمندسازى زنان اظهار  کرد: بانوان همواره با نقش آفرینی خود؛ کلید گشایش مشکلات بشریت بوده‌اند و هم اكنون طيف زيادى از دانشمندان، مخترعين و ... را آنان تشكيل مى‌دهند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه نمى‌توان نقش بانوان در جامعه و دنيا را ناديده گرفت, افزود: بانوان در دولت دوازدهم مسير صعودى را طى كردند و در وزارت ارتباطات بيش از ده بانو به عنوان مدير ارشد انتخاب شدند و اميدوارم از اين پس نيز از طيف بانوان بيشتر استفاده كنيم.

وی تاكيد كرد: تقسيم بندى مرد و زن در هر جايگاهى در دنيا معنى ندارد و فناورى اطلاعات توانسته اين مسئله را به خوبى نشان دهد.

آذرى جهرمى با اشاره به اینکه مشاركت عمومى بانوان در اطلاع رسانى باعث مى شود آسيب هاى اجتماعى كاهش پيدا كند؛ گفت: حضور بانوان در عرصه‌های اجتماعی را باید یک فرصت دانست.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: بايد توانمندسازى بانوان به عنوان يك راهبرد اصلى در سياست هاى داخلى كشور استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه مسئله بانوان از مسئله خانواده جدا نيست و نمى‌توان نقش بانوان در جامعه را ناديده گرفت؛ بیان کرد: هويت اصلى يك جامعه را بانوان تشكيل مى‌دهند و  بايد نقش آنان در جامعه  را باید جدى گرفت.

آذرى جهرمى گفت: در ايران بيش از ٤٥ درصد استفاده‌كنندگان از تلفن همراه و  ٤٨ درصد از کاربران اينترنت بانوان هستند.

وى ادامه داد: همچنين ٢٣ درصد توسعه دهندگان اپليكيشن هاى موبايل محور را زنان تشكيل مى‌دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار