هاشمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

حدود 10 میلیون نفر برای رای دادن در انتخابات ثبت نام کرده اند/ لیست نهایی نامزدها 23 اسد اعلام می شود

سخنگوی کمیسیون انتخابات افغانستان ضمن اعلام آمار رای دهندگان در انتخابات پارلمانی این کشور گفت: لیست نهایی نامزدها 23 اسد/ مرداد اعلام می شود.

 

حدود 10 میلیون نفر برای رای دادن در انتخابات ثبت نام کرده اند/ لیست نهایی نامزدها 23 اسد اعلام می شودسید حفیظ الله هاشمی، سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان گفت: لیست نهایی نامزدهای انتخابات پارلمانی در تاریخ ۲۳ اسد/ مرداد اعلام می شود

هاشمی افزود که احتمالا برخی از نامزدها از لیست نهایی کنار گذاشته خواهند شد؛ زیر بر اساس قانون، افرادی که در غصب زمین و جنایت دست داشته باشند به رقابت های انتخاباتی راه نخواهند یافت.

وی در عین حال تاکید کرد که حذف نامزدها به کمیسیون انتخابات ارتباطی ندارد و توسط کمیسیون شکایات انتخاباتی تصمیم گیری می شود.

سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان بیان داشت: بیش از ۹ میلیون و ۹۷۷ هزار شهروند برای شرکت در انتخابات ثبت نام کرده اند که از این میان، ۶۴ درصد آنها مرد و ۳۴ درصد زن هستند؛ همچنین کابل بیشترین و ارزگان کمترین میزان مشارکت را داشته است.

سید حفیظ الله هاشمی درباره احتمال تاخیر در برگزاری انتخابات شورای ولسوالی ها گفت: این موضوع به شورای امنیت ملی واگذار شده و هنوز تصمیم نهایی اتخاذ نشده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.