در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

توضیحات وزیر علوم درباره بودجه‌های پژوهشی دانشگاهها

غلامی درباره بودجه‌های پژوهشی دانشگا‌هها توضیحاتی داد.

توضیحات وزیر علوم درباره بودجه‌های پژوهشیمنصور غلامی وزیر علوم در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به کفاف ندادن بودجه پژوهشی در دانشگاهها اظهار کرد: این موضوع مطلب جدیدی نیست و متاسفانه سال‌های طولانی است که بودجه‌های پژوهشی مورد نظر را دریافت نمی‌کنیم.

 وزیر علوم با بیان اینکه این موضوع  به بودجه کشور باز می‌گردد؛ گفت: بودجه سال 97 نسبت به سال گذشته روند مناسبی داشته است و امیدواریم این موضوع در سال 98 به تدریج حل شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر بودجه‌ها به حد استاندارد منابع مالی نرسیده است.

گفتنی است؛ قائم مقام وزیر علوم در همایش نقش‌آفرینی دانشگاه‌ها در اقتصاد ملی اعلام کرد: سهم بودجه آموزش عالی از بودجه کل کشور بسیار ناچیز است.

وی گفت:در دهه 80 حدود 1.4 دهم درصد از بودجه عمومی دولت در اختیار آموزش عالی بود که این عدد کمی به شمار می‌رود و این وضعیت در دهه 90 به طور متوسط به 2.27 صدم درصد و بالاترین آن در سال جاری به 2.9 دهم درصد افزایش یافته است، یعنی کمتر از 3 درصد منابع کشور صرف آموزش عالی می‌شود.

باقری تاکید کرد: بودجه‌ای که پژوهش و فناوری از GDP به خود اختصاص داده، 61 درصد شامل می‌شود. این در حالی است که کشور ژاپن 3.40 درصد، کره جنوبی 3 درصد و چین 2 درصد از GDP خود را صرف پژوهش و فناوری می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار