رئیس سازمان نهضت سوادآموزی:

عشایر بالاترین نرخ بازماندگی از تحصیل را دارند/ آمار دقیقی از سوادآموزان عشایری نداریم

باقرزاده گفت:‌ نرخ بازماندگی از تحصیل در عشایر بالاتر از دانش‌آموزان عادی است اما برنامه ریزی جدی برای ارتقای سطح سواد آنها داریم.

عشایر بالاترین نرخ بازماندگی از تحصیل را دارند/ آمار دقیقی از سوادآموزان عشایری نداریمبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  علی باقرزاده رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در برنامه پرسشگر درباره چالش‌های آموزش عشایر اظهار کرد: بر اساس آمار ریزش تعداد دانش‌آموزان از دوره ابتدایی به متوسطه را در مناطق عشایری شاهد هستیم و بیشترین نرخ بازماندگی از تحصیل را در این مناطق قابل مشاهده است.

وی ادامه داد: برنامه‌های متعددی برای افزایش پوشش تحصیلی در این مناطق داریم و بر اساس مصوبه هیئت وزیران در سال ۹۵ موظف هستیم تا ۵۵۸ هزار نفر در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال را در طول برنامه ششم توسعه آموزش دهیم؛ البته آمار دقیق عشایر به ما داده نشده و این آمار به صورت تجمیعی با سوادآموزان روستایی ارائه شده است.

پوشش تحصیلی ۲۰۰ هزار روستایی و عشایر در سال ۹۶

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به آمار پوشش تحصیلی عشایر و روستاییان در سال‌های گذشته گفت: سال گذشته ۲۰۰ هزار نفر و سال ۹۵ حدود ۱۹۷ هزار روستایی و عشایر را تحت پوشش تحصیلی قرار دادیم.

باقرزاده تصریح کرد: برای پوشش تحصیلی عشایر تولید محتوا، نیروی انسانی و منابع لازم را تأمین کردیم و این گروه جزو اولویت‌های برنامه ما قبول دارند، فقط نیاز داریم تا آمار سوادآموزان به سازمان داده شوند.

وی گفت: اگر این آمار را داشته باشیم پیمانکار آموزش عشایر می‌شویم و آن‌ها را در محل زندگیشان آموزش می‌دهیم همچنین در نظر داریم تا از تحصیل کرده‌های عشایری برای این منظور استفاده کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.