مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی:

۳۳۱ ساختمان و مجتمع نا ایمن در برابر زلزله در مشهد شناسایی شدند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: در شهر مشهد ۳۳۱ ساختمان و مجتمع تجاری ناایمن در برابر زلزله و آتش‌سوزی در گروه ساختمان‌های (ج) و (د) شناسایی شده است.

۳۳۱ ساختمان و مجتمع نا ایمن در برابر زلزله در مشهد شناسایی شدندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ ‌حجتعلی شایانفر مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی افزود: تاکنون به ۱۱۴ مورد از ساختمان‌ها و مجتمع‌های تجاری ناایمن اخطار داده شده و اقداماتی در این خصوص انجام شده است.

وی تصریح کرد: برای جلوگیری از خطرات مکاتباتی از سوی دادگستری و دادستانی مشهد با همه دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها و شرکت‌های مرتبط و خدماتی انجام شده و به مجامع امور صنفی تاکید شده که یکی از شروط تمدید پروانه کسب برای واحد‌های صنفی تاییدیه ایمنی آتش نشانی باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: همچنین شهرداری مشهد موظف شده که ضمن شناسایی همه اماکن ناایمن سطح شهر، اقدام به دادن اخطار و اقدامات عملی بعدی نماید.

حجتعلی شایانفر افزود: اداره کل راه و شهرسازی و نظام مهندسی ساختمان استان نیز برای رفع موانع قانونی از جمله ادامه بازرسی و نظارت و نافذ بودن رای کمیسیون ماده ۱۰۰ پس از صدور پروانه بهره‌برداری به منظور جلوگیری از تغییرات خطرساز و ناایمن در این اماکن، همچنین الزام به تشکیل شورای ایمنی ساختمان‌ها براساس ماده ۵۴ طرح جامع امداد و نجات کشور موظف شدند.

وی تصریح کرد: شرکت‌های خدماتی مانند آب، برق، گاز و مخابرات نیز موظف شدند که به ساختمان‌ها و مجتمع‌های تجاری ناایمن اخطار قطع خدمات بدهند.

شایانفر در مورد ارتقاء تاب‌آوری شهر‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در برابر زلزله و سیل گفت: در سال‌های ۸۷ و ۸۸ مطالعات طرح‌های جامع شهرستان‌های نیشابور، سبزوار و تربت حیدریه توسط اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی انجام شد.

وی افزود: در برنامه ششم توسعه مقرر شده که طی پنج سال ۳۰ درصد از روستا‌های در معرض خطر زلزله و سیل در خراسان رضوی شناسایی و ایمن‌سازی شوند که بر این اساس ۶ درصد برای امسال در نظرگرفته شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: با رویکرد ایمن‌سازی روستا‌های در معرض خطر در بازسازی مناطق زلزله زده فریمان، تربت جام و رضویه؛ اجرای طرح ۶۵ روستا در این مناطق در دستور کار قرار گرفت.

شایانفر گفت: از مجموع ۴۸۷ هزار و ۶۰ واحد مسکن روستایی در استان تاکنون ۲۸ درصد مقاوم سازی شده در حالی که شاخص کشوری در این خصوص ۴۰ درصد است و طبق طرح جامع مسکن روستایی باید تا افق ۱۴۰۰ سالانه ۳۰ هزار واحد روستایی مقاوم سازی شود.

وی درباره کاهش مخاطرات ناشی از سیل در خراسان رضوی افزود: ۳۵۰ رودخانه مهم به طول ۱۲ هزار و ۵۵۰ کیلومتر در استان وجود دارد که از مجموع ۱۲ هزار هکتار اراضی بستر رودخانه ها، پارسال حدود ۱۴ درصد سنددار شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی تعیین بستر و حریم رودخانه و مسیل‌ها، آزادسازی آنها، جلوگیری از کنش‌های غیرمجاز و به روزرسانی سامانه‌های هشدار سیل موجود بر روی رودخانه‌های مهم خراسان رضوی را از دیگر اقدامات برای کاهش مخاطرات ناشی از سیل رودخانه‌های استان برشمرد.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

شهرداری مشهد موظف شده است اماکن ناایمن شهر را شناسایی کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.