آشپزخانه سلامت؛

بدون دارو‌های شیمیایی دل درد خود را در خانه درمان کنید

پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی شربت را در رفع دل درد و تقویت سیستم ایمنی بدن، دستگاه تنفسی، گوارشی و عصبی موثر دانست.

به گزارش خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ شربت ۶ عرق (عرق آویشن، نعناع، زیره، زنیان، رازیانه و بابونه) حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱، B۲، B۵، B۶ ، پروتئین، کربوهیدرات، فیبر، آهن، منگنز، کلسیم، منیزیم، مس، سدیم، پتاسیم، فولات، تیمول، منتول و هورمون‌های دوپامین و سروتونین است.

برای بررسی خواص شربت ۶ عرق و اینکه مصرف این شربت برای چه افرادی مفید است، با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

بدون دارو‌های شیمیایی دل درد خود را آرام کنید

مهم‌ترین خواص شربت ۶ عرق

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ درباره مهم‌ترین خواص شربت ۶ عرق اظهار کرد: این شربت نقش موثری در رفع نفخ، دل درد و تقویت سیستم ایمنی بدن، دستگاه تنفسی، گوارشی و عصبی دارد.


بیشتر بخوانید: رفع دل درد با گیاهان دارویی


وی درباره خواص دیگر شربت ۶ عرق بیان کرد: این شربت خاصیت آنتی‌بیوتیکی دارد و به رفع عفونت معده، ریه، مجاری ادراری و زنان کمک شایانی می‌کند؛ شربت ۶ عرق تأثیر چشمگیری در برطرف کردن مسمومیت غذایی دارد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: شربت ۶ عرق اسید معده را کاهش می‌دهد و احساس سنگینی و ترش کردن معده را هم از بین می‌برد؛ افرادی که دچار بی‌اشتهایی هستند برای رفع مشکلشان باید این شربت را یک ساعت قبل از غذا میل کنند.


بیشتر بخوانید: گیاهانی با خواص شگفت انگیز برای درمان نفخ و دل درد


عظمایی تأکید کرد: شربت ۶ عرق تأثیر بسزایی در چربی‌سوزی و لاغری افراد دارد و برای سلامت پوست و مو هم مفید است.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی تصریح کرد: شربت ۶ عرق نقش موثری در بهبود سرماخوردگی، سرفه، گلودرد و برونشیت (التهاب دیواره لوله‌های برونش یا نایژه‌ها) دارد؛ این شربت به علت داشتن هورمون‌های سروتونین و دوپامین شادی، نشاط و انگیزه را تقویت و از بروز اضطراب، استرس و افسردگی در افراد جلوگیری می‌کند.


بیشتر بخوانید: درد‌های شکمی ۱۷ دلیل دارد


وی گفت: شربت ۶ عرق تأثیر چشمگیری در کنترل قند، فشار و چربی خون، تقویت بینایی و حافظه، رفع بی‌خوابی، سردردهای عصبی، کم‌خونی، یبوست و ورم غدد لنفاوی، سلامتی سیستم قلبی و عروقی و دفع سنگ کیسه صفرا دارد؛ این شربت ضد انگل و رقیق کننده خون است و درد‌های قاعدگی را هم تسکین می‌دهد.

بدون دارو‌های شیمیایی دل درد خود را آرام کنید

مواد لازم برای تهیه هفت و نیم لیتر شربت ۶ عرق برای یک دوره درمانی

عرق آویشن                        یک لیتر
عرق نعناع                          یک و نیم لیتر
عرق زیره                            یک و نیم لیتر
عرق زنیان                          یک و نیم لیتر
عرق رازیانه                        یک لیتر
عرق بابونه                         یک لیتر
عسل یا نبات                     ۵۰۰ گرم

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سلامت ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار