مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم عنوان کرد؛

بحران های زیست محیطی نتیجه غفلت وبی توجهی به محیط زیست است

موسوی گفت:امروز بسیاری از چالش‌ها و بحران های محیط زیستی در کشورمان نتیجه غفلت و بی توجهی نسبت به این مسأله حساس و حیاتی است.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛سیدرضا موسوی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در دیدار معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش استان قم گفت:محیط زیست مسأله بسیار گسترده ای است که همه ابعاد و جوانب زندگی بشری را شامل می‌شود، از این رو باید از همه امکانات و ظرفیت ها برای تحقق اهداف زیست محیطی درجامعه استفاده شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم بر ضرورت توسعه آموزش، اطلاع رسانی و فرهنگسازی زیست محیطی در جامعه تأکید کرد و گفت: متأسفانه اهمیت حفظ و حراست از محیط زیست همچنان در میان افراد جامعه مورد غفلت جدی واقع می‌شود و مسائل محیط زیستی در خانواده های ایرانی جایگاه مناسبی ندارد.

موسوی با بیان اینکه حوزه محیط زیست کاملا تخصصی بوده و باید فارغ از تمام مسائل سیاسی باشد،عنوان کرد: امروز بسیاری از چالش‌ها و بحران های محیط زیستی در کشورمان نتیجه غفلت و بی توجهی نسبت به این مسأله حساس و حیاتی است و در صورت ادامه این روند، آثار مخرب آن در آینده مضاعف شده و سلامت عمومی جامعه با مخاطرات جدی مواجه می‌شود.

حجت الاسلام والسملمین محمدرضا قاسمی نیا نیز در این جلسه حفاظت از محیط زیست و آموزش و فرهنگسازی در این حوزه را یک وظیفه همگانی دانست و یادآورشد: بیش از 7 هزار سوادآموز و 350 نفر آموزش دهنده در استان قم به عنوان جمعیت اثرگذار و اثرپذیر در جامعه، می‌توانند نقش ارزنده ای در اطلاع رسانی و فرهنگسازی زیست محیطی در جامعه ایفا کنند.

وی با بیان اینکه نهضت سوادآموزی ظرفیت ارزشمندی برای توسعه شناخت و آگاهی نسبت به مسائل محیط زیستی در میان افراد جامعه است،افزود: گاهی بروز چالش ها و معضلات زیست محیطی، ناشی از عدم شناخت و بی توجهی افراد نسبت به آسیب های ناشی از تخریب طبیعت و محیط زیست است.

انتهای پیام/ح

توجه به مسائل محیط زیستی در میان خانواده‌های ایرانی کمرنگ است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار