اشرف غنى: جنگ در افغانستان هيچ توجيه دينى ندارد

رئيس جمهور افغانستان با تاکيد بر اينکه جنگ در افغانستان هيچ توجيه دينى ندارد افزود: اين ملت عظيم، درد ديده و باشهامت است و هميشه از استقلال، آزادى و رسومات اسلامى خويش دفاع مى کند.

اشرف غنى: جنگ در افغانستان هيچ توجيه دينى نداردبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اشرف غنی، رئيس جمهور افغانستان با تاکيد بر اينکه جنگ در افغانستان هيچ توجيه دينى ندارد افزود: اين ملت عظيم، درد ديده و باشهامت است و هميشه از استقلال، آزادى و رسومات اسلامى خويش دفاع مى کند.

وى گفت: «ما اعلام آتش بس کرديم، مشروط بر اينکه آتش بس دو طرفه باشد، اين اجماع ملى مردم ما بود، هیچ اختلاف نظری وجود نداشت اما آن عده از کسانيکه به دسيسه و خون باور دارند آرامى مردم را به خطر مى اندازند؛ اگر آنها فکر مى کنند که با پرتاب نمودن راکت اين ملت سرِ خود را خم مى نمايد، در کارشان دوباره فکر کنند.»

وى افزود: اقدامات ما بر اساس اجماع متفقه علمای اسلام بوده، فتواى ٢٩٠٠ عالم دينی که بعد از آن فتوایشان از طرف علمای اندونزيا و مکه مکرمه و تمام مراکز عمده اسلامى تاييد شده نشان دهنده اين است که هيچ نوع توجيه دينى براى جنگ، انتحار و انفجار در افغانستان وجود ندارد.

به گفتۀ وی، مردم ما صلح مى خواهند، ٩٣ درصد مردم در يک نظر سنجى اخير خواستار صلح هستند، اميد است که صلح بيايد و قواى امنيتى آمادگى کامل براى مديريت حوادث دارند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.