انتقاد کانادا از بازداشت فعالان حقوق‌بشر در عربستان

وزیر خارجه کانادا از بازداشت و مجازات فعالان حقوق‌بشر در عربستان سعودی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از میدل ایست آی، وزیر خارجه کانادا از بازداشت فعالان سعودی از جمله «اسرا الغمغام» که با مجازات اعدام روبروست، به شدت ابراز نگرانی کرد.

پس از انتشار گزارش‌هایی در خصوص احتمال اعدام یک زن حامی حقوق‌بشر در عربستان، کریستیا فریلند، وزیر خارجه کانادا بار دیگر از عربستان برای سرکوب فعالان حقوق بشر انتقاد کرد.

آدام اوستن، سخنگوی وزیر خارجه کانادا روز چهارشنبه در گفتگو با روزنامه گلوب اند میل تصریح کرد: کانادابه شدت نگران بازداشت فعالان حقوق بشر زن بوده و این نگرانی ها با اقدامات دولت عربستان افزایش یافته است.

وی در ادامه تصریح کرد: کانادا همیشه در حمایت از حقوق بشر از جمله حقوق زنان و آزادی بیان در سراسر جهان خواهد ایستاد.

گفتنی است روابط دیپلماتیک میان دو کشور در اوایل ماه جاری میلادی پس از آنکه وزارت خارجه کانادا در توییتی از عربستان خواست تا فعالان زن و فعالان حقوق‌بشر زندانی را به سرعت آزاد کند، قطع شد. عربستان سعودی از آن زمان سفیر خود را در این کشور فراخواند و فعالیت های تجاری و پرواز به کانادا را به حال تعلیق درآورد و دانشجویان و بیماران را مجبور به ترک کانادا کرد.

همچنین شایان ذکر است در تاریخ 6 اوت، دادستان کل عربستان خواهان مجازات اعدام برای «اسراء الغمغام» فعال حقوق بشر اهل قطیف عربستان به همراه 5 نفر دیگر، از جمله «موسی الهاشم» همسری وی شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار