بدری در موافقت با استیضاح وزیر اقتصاد:

آقای کرباسیان! اگر از قطار تیم اقتصادی دولت پیاده نشوید، ارزش پول ملی به سیر نزولی خود ادامه می‌دهد

نماینده مردم اردبیل گفت: اگر از قطار تیم اقتصادی دولت پیاده نشوید، هیچ بعید نیست که ارزش پول ملی به سیر نزولی خود ادامه دهد

آقای کرباسیان! اگر از قطار تیم اقتصادی دولت پیاده نشوید، ارزش پول ملی به سیر نزولی خود ادامه می‌دهدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، صدیف بدری نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در صحن علنی امروز(یکشنبه 4 شهریور ماه) در موافقت با استیضاح کرباسیان وزیر اقتصاد و دارایی گفت: آقای کرباسیان! سیاست‌های ضد و نقیض و عملکرد نامطلوب دولت در قبال مسائل ارزی و اقتصادی پیش آمده در کشور در ماه‌های اخیر جنابعالی چه نمره‌ای به خود در این زمینه می‌دهید؟

وی افزود: آیا جز این است که سیاست‌های مختلف اعمالی از سوی دولت که شما نیز تنظیم کننده سیاست‌های اقتصادی آن هستید نه تنها کمکی به حل مسائل اقتصادی در ماه‌های اخیر نکرد، بلکه با تشدید موضوع و افزایش دامنه بحران اعتماد عمومی جامعه را نیز خدشه‌دار کرد.

بدری تصریح کرد: تغییر و تحولات نامتعادل اقتصادی و نوسانات شدید و افسارگسیخته قیمتی به ویژه در بخش ارز، طلا و سکه ثبات کشور را به صورت جدی تهدید می‌کند و عملکرد نامناسب و نامطلوب شما در وزارت اقتصاد بر دامنه این تهدیدات افزوده است.

وی ادامه داد: واضح و مبرهن است که بخش عمده مشکلات فعلی ناشی از ضعف مدیریت تیم اقتصادی دولت که شما نیز جزء افرادی هستید که برصدر آن تکیه زده‌اند به دلیل ناهماهنگی و عدم عمل به وظایف قانونی است.

نماینده مردم اردبیل بیان کرد: آقای وزیر! ایجاد شفافیت همه‌جانبه اقتصادی در اتاق شیشه‌ای از برنامه‌های اعلامی شما برای تصدی وزارت اقتصاد بود که همکاران بنده به این برنامه‌های شما رأی اعتماد دادند! روند ثبت‌سفارش گسترده محصولات وارداتی که اغلب غیرضروری نیز هستند، با ارز دولتی و چندین برابر سال‌های گذشته که کشور شرایط عادی خود را داشت و چندین میلیارد دلار اختصاص داده شده به واردات که همچنان گزارش شفافی درباره آن ارائه نشده است و موارد مشابه دیگر در کدامین گوشه اتاق شیشه‌ای شما پنهان شده است که مردم و نمایندگان مجلس از رصد آن عاجزند؟

بدری افزود: در شرایطی که افق پیش‌رو موقعیت به مراتب سخت‌تری را به لحاظ تأمین ارز نشان می‌دهد، تیم اقتصادی دولت با مدیریت نسنجیده ارز موجود را به جای استفاده حساب‌ شده و دقیق در بخش تولید برای تأمین کالاهای ضروری و مورد استفاده مردم به واردات گوشی آیفون، اتومبیل‌های لوکس خارجی و ... اختصاص داده است.

عجیب‌تر آنکه دولت به جای عذرخواهی و جبران مافات و بازگرداندن پول بیت‌المال به صورت کاملا منفعلانه خواستار فروش محصولات لوکس با ارز 4200 تومانی است.

نماینده مردم اردبیل اظهار کرد: آقای کرباسیان! شما کجای این معادلات تأسف‌برانگیز قرار دارید، اگر توان مدیریت اقتصاد را نداشتید، چه بهتر بود که با مشاهده این همه سوء مدیریت و تعرض به حقوق مردم شخصا استعفا می‌دادید.

وی تصریح کرد: حال که توان مدیریت اقتصاد کشور را ندارید و در مقابل سوء مدیریت‌های ‌رخداده عافیت‌طلبی را پیشه کرده‌اید، مجلس به نمایندگی از ملت بزرگ ایران شما را استیضاح می‌کند، بلکه افقی امیدوارکننده‌تر برای اقتصاد کشور ترسیم شود.

بدری گفت: آقای وزیر یکی دیگر از مهمترین برنامه‌هایی که برای کسب رأی اعتماد به نمایندگان مجلس اعلام کردید، نقش ‌آفرینی در حفظ، ثبات ارزش پول کشور بود، شما به عنوان یک مسئول حوزه اقتصاد چه برآوردی از ارزش پول ملی در ماه‌های اخیر دارید؟ اگر کلاه خود را قاضی کنید و به جای فرافکنی با واقعیات ملموس جامعه مواجه شوید، اقرار می‌کنید که پول کشور در ماه‌های اخیر به میزان قابل توجهی ارزش خود را از دست داده و ظاهرا برنامه‌های حضرتعالی در حفظ و تقویت ثبات ارزش پول کشور نه تنها به ثمر ننشسته، بلکه تأثیر سوئی نیز داشته است.

نماینده مردم اردبیل بیان کرد: اگر از قطار تیم اقتصادی دولت پیاده نشوید، هیچ بعید نیست که ارزش پول ملی به سیر نزولی خود ادامه دهد و بدیهی است که افت ارزش پول بیشترین فشار را بر دهک‌های پایین جامعه اعمال می‌کند و افسوس که در شرایط فعلی طبقه متوسط جامعه نیز با کاهش قدرت خرید و فشارهای بی‌سابقه‌ای روبروست.

وی ادامه داد: آقای کرباسیان! سوء مدیریت در مجموعه تحت نظارت شما بخش تولید را در وضعیت وخیمی قرار داده است، عدم تأمین ارز برای واردات مواد اولیه برای واحدهای تولیدی، ترخیص تجهیزات از گمرک، کارگاه‌های تولیدی کشور را در آستانه ورشکستگی قرار داده است.

بدری افزود: سامانه نیما از همان ابتدا ناکارآمدی خود را نشان داد، چرا که تولیدکنندگان را با مشکلات عدیده‌ای مواجه ساخت که در افزایش افسارگسیخته قیمت تمام شده کالاها از یکسو و کمبود برخی کالاها در بازارها از سوی دیگر مشهود است.

نماینده مردم اردبیل اظهار کرد: بدیهی است که در این وضعیت علاوه بر مشکلات موجود کشور افزایش نرخ تورم و تأمین نشدن کالاهای اساسی روند صادرات کشور را نیز با اختلالات جدی مواجه کرده است، با توجه به موارد ذکر شده و وضعیت نامناسب معیشتی مردم و همچنین گرانی‌های اخیر ، کاهش شدید ارزش پول ملی از نمایندگان خواهش می‌کنم تا به استیضاح وزیر اقتصاد رأی مثبت دهند تا شاید از ادامه این روند نابسامان جلوگیری شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار