مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ اهواز عنوان کرد:

نهضت سواد آموزی در مسیر حرکت به سمت رشد است

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ اهواز گفت: نهضت سواد آموزی را، دستاورد ارزشمند انقلاب اسلامی در مسیر حرکت به سمت رشد و توسعه علمی فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سیروس حسین پور مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 اهواز بیان داشت: نهضت سواد آموزی، دستاورد ارزشمند انقلاب اسلامی در مسیر حرکت به سمت رشد و توسعه علمی فرهنگی است که با حرکتی جهاد گونه پس از تاسیس به فرمان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی گام های بلند و ماندگاری در ریشه کنی بی سوادی بر داشته است.

وی افزود: در دنیای امروز پیشرفت تمدن ها و جوامع بشری در گرو جایگاه، اهمیت و توسعه ی حوزه علم و آگاهی نیروی انسانی است و به هر میزان این هدف در اولویت برنامه ریزی ها و سیاست گذاری های کلان باشد، مسیر پیشرفت سریع تر و آسان تر طی خواهد شد.

حسین پور ادامه داد: حضرت امام خمینی «ره» نیز کسب سواد و علم آموزی در ردیف بنیادی ترین نیازهای حیاتی انسان مانند مسکن و بهداشت می دانست و از نظر  ایشان علم و دین به مثابه ی 2 سلاح مقدس می تواند سعادتمندی یک جامعه را تضمین کند لذا  یک حرکت جمعی فرهنگی به نام  نهضت سوادآموزی را بنین نهاد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 اهواز عنوان کرد: نهضت سواد آموزی 2 هدف اساسی را دنبال می کرد نخست رفع بی سوادی و دوم ارتقا جایگاه علم آموزی و آموزش عالی در کشور بود و در این راستا به موفقیت هایی نیز رسید

دکتر حسین پور  بیان داشت: انتظار ما این است که با برنامه ریزی و هدف گذاری موثر نسبت به جذب کودکان و نوجوانان بازمانده از تحصیل در آموزش و پرورش ناحیه 2، با سرعت بیشتر به سمت ریشه کن کردن بی سوادی حرکت کنیم.

انتهای پیام/م

تلاش برای ریشه کن کردن بی سوادی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.