بازی‌های آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ - اندونزی؛

با ارزش ترین طلا و نقره وزنه برداری آسیا به ایران رسید

بهداد سلیمی و سعید علی حسینی صاحب مدال های طلا و نقره بازی های آسیایی جاکارتا شدند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در ادامه رقابت‌های وزنه‌برداری بازی‌های آسیایی جاکارتا 2018 و در هشتمین و آخرین روز این مسابقات، بهداد سلیمی و سعید علی‌حسینی ملی‌پوشان کشورمان در دسته 105+ کیلوگرم به مصاف 5 وزنه‌بردار از کشورهای ازبکستان، پاکستان، چین تایپه، سوریه و ترکمنستان رفتند که در نهایت مدال طلا و نقره به ایران رسید.

بهداد سلیمی با رکورد ۲۰۸ یک ضرب، ۲۵۳ دوضرب و مجموع ۴۶۱ کیلوگرم قهرمان شد و از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد.همچنین سعید علی حسینی با رکورد ۲۰۸ یک ضرب، ۲۴۸ دوضرب و مجموع ۴۵۶کیلوگرم نقره گرفت.

یک‌ضرب: 

بهداد سلیمی ابتدا موفق به مهار وزنه 200 کیلوگرمی شد، او در دومین حرکت نیز وزنه 206 کیلوگرمی را نتوانست مهار کند و سه چراغ قرمز از داوران دریافت کرد. سلیمی در سومین حرکت نیز موفق به مهار وزنه 208 کیلوگرمی شد تا با جایگاه دومی به کار خود در حرکت یک‌ضرب پایان دهد.

سعید علی‌حسینی دیگر نماینده کشورمان در این دسته در نخستین حرکت در مهار وزنه 201 کیلوگرمی ناکام بود، اما در دومین حرکت موفق به بالا بردن این وزنه شد. علی‌حسینی در سومین حرکت نیز وزنه 208 کیلوگرمی را بالای سر برد تا در جایگاه نخست این حرکت قرار بگیرد.

دوضرب:

با ارزش ترین طلا و نقره وزنه برداری آسیا به ایران رسید

سلیمی برای نخستین حرکت دوضرب وزنه 237 کیلوگرمی را انتخاب کرد که به راحتی این وزنه را بالای سر برد. او در دومین حرکت نیز وزنه 246 کیلوگرمی را مهار کرد. سلیمی در سومین حرکت نیز موفق به مهار وزنه 254  کیلوگرمی شد تا با جایگاه اولی و مدال طلا به کار خود در حرکت دوضرب پایان دهد و با مجموع 461 کیلوگرم قهرمان شود.

علی‌حسینی نیز در نخستین حرکت دوضرب وزنه 240 کیلوگرمی را مهار کرد. وی در دومین حرکت نیز وزنه 248 کیلوگرمی را بالای سر برد، اما در سومین حرکت موفق به مهار وزنه 254 کیلوگرمی نشد تا با مجموع 456 کیلوگرم به مدال نقره دست یابد.

رستم جنگابائف از ازبکستان با رکورد 252 کیلوگرم در دوضرب و مجموع 455 کیلوگرم جایگاه سوم این حرکت قرار گرفت.

نتایج رقابتهای یکضرب و دو ضرب دسته ۱۰۵ + کیلوگرم به شرح زیر است:

1- بهداد سلیمی از ایران/ یکضرب: ۲۰۸/ دوضرب: ۲۵۳/ مجموع: ۴۶۱
2- سعید علی حسینی از ایران/ یکضرب: ۲۰۸/ دوضرب: ۲۴۸/ مجموع: ۴۶۵
3- رستم ژانگابایف از ازبکستان/ یکضرب: ۲۰۳/ دوضرب: ۲۵۲/ مجموع: ۴۵۵


بیشتر بخوانید:

بهداد سلیمی: سهراب توانایی ثبت رکورد را داشت

عنوان اول و دوم حرکت یک ضرب فوق سنگین بازی‌های آسیایی برای نمایندگان ایران


انتهای پیام/

سلیمی طلایی و علی حسینی نقره ای شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار