در قالب هفته ششم لیگ برتر فوتبال ؛

تلاش پدیده عبور از ذوب آهن برای ماندن در جایگاه اول

نماینده استان در قالب هفته ششم لیگ برتر فوتبال کشور پنج شنبه در ورزشگاه نقش جهان مهمان ذوب آهن اصفهان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ رقابت تیم های پدیده مشهد و ذوب آهن اصفهان در هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور عصر پنج شنبه ساعت19 در ورزشگاه نقش جهان  پیگیری خواهد شد.

 تیم جوان و یکدست یحیی گل‌محمدی که تا اینجای‌کار با انجام مسابقات درخشان و چشم‌نواز نشان داده است که نتیجه‌گیری و پیروزی‌های پی‌در‌پی آن‌ها اتفاقی نبوده و روی برنامه‌ریزی و با محور موفقیت بوده است.
 
عبور از ذوب آهن برای ماندن در جایگاه اول
 
شاگردان یحیی گل‌محمدی بعد از باخت مقابل پرسپولیس در مصاف با تیم‌های استقلال خوزستان، نفت آبادان، سپید‌رود رشت و پیکان به برتری رسیدند و حالا با ۱۲ امتیاز در بالای جدول لیگ برتر قرار دارد.

پدیده در بازی‌های اخیرش نشان داده است که به‌خوبی کار تیمی را انجام می‌دهند و تا آخرین ثانیه‌های بازی برای کسب برد امیدوارند و برای این تیم تا گل برتری زده نشود بازی تمام نمی‌شود.

حالا پدیده خراسان در هفته ششم باید با یکی از تیم‌های پرهزینه لیگ و البته قدرتمند یعنی ذوب‌آهن بازی کند. از آخرین بازی پدیده و ذوب‌آهن زمان زیادی نمی‌گذرد.
 
این دو تیم پیش از شروع لیگ برتر هجدهم در دیداری دوستانه در ورزشگاه امام‌رضا (ع) مشهد به‌مصاف هم رفتند که با پیروزی پدیده به پایان رسید. در بازی‌های رسمی، اما این دو تیم هشت بار به‌مصاف هم رفته‌اند که از این بازی‌ها تابه‌حال پدیده برنده بیرون از زمین نیامده است و در مقابل ذوب‌آهن پنج بار برنده بوده و سه بازی هم به تساوی رسیده است.
 
عبور از ذوب آهن برای ماندن در جایگاه اول
 
در ۹ بازی قبلی خانگی ذوب‌آهن در لیگ برتر بیش از ۲.۵ گل زده شده است در سوی دیگر پدیده میانگین دو گل زده در بازی‌های بیرون از خانه در لیگ هجدهم را دارد و در هر چهار بازی قبلی خود در لیگ برتر پیروز شده است این درحالی است که ذوب‌آهن در ۱۱ بازی از ۱۲ بازی قبلی خود در لیگ برتر شکست نخورده است.

ذوبی‌ها که یکی از تیم‌های همیشه‌مدعی لیگ برتر محسوب می‌شوند، چند فصل پیش دوره افول خود را آغاز کردند؛ دوره‌ای که درنهایت با حضور گل‌محمدی از سه فصل پیش به پایان رسید و ذوبی‌ها یک بار دیگر خود را در قواره قهرمانی لیگ و حضور در آسیا دیدند.
 
دراین‌باره جالب اینکه در آخرین بازی سه فصل پیش ذوبی‌ها که گل‌محمدی را روی نیمکت خود داشتند، در مشهد به دیدار همین تیم پدیده خراسان رفتند؛ دیداری که کسب امتیاز در آن برای ذوبی‌ها اهمیت فوق‌العاده‌ای داشت و می‌توانست پس از سال‌ها این تیم را یک بار دیگر آسیایی کند. پس از پایان آن دیدار همین اتفاق هم افتاد. مساوی صفر‌صفر گل‌محمدی و شاگردانش باعث شد تا اصفهانی‌ها که احیای خود را آغاز کرده بودند، بتوانند به لیگ قهرمانان آسیا برسند.

عبور از ذوب آهن برای ماندن در جایگاه اول
ذوب‌آهن تا‌به‌اینجای لیگ با هدایت نمازی توانسته است با دو برد، دو تساوی و یک باخت و کسب هشت امتیاز در رده چهارم جدول قرار بگیرد و خودش را به‌عنوان یکی از مدعیان قهرمانی مطرح کند.

اما در خصوص شرایط باشگاه پدیده برای این دیدار باید گفت؛ پدیده برای بازی با ذوب‌آهن به غیر از حسین مرادمند که هنوز شرایط بازی را به دست نیاورده است، نه مصدوم دارد و نه محروم؛ اما این باعث نمی‌شود که یحیی گل‌محمدی تغییری در سیستم بازی تیمش ارائه ندهد، به‌ویژه اینکه بعد از پنج بازی قطعا نیاز به عوض‌کردن برخی از بازیکنان در پست‌های مختلف وجود دارد.
 
پدیده تا این هفته از لیگ معمولا با سیستم ۴، ۲، ۳، ۱ بازی می‌کرده است، اما این سیستم به نظر می‌رسد کمی برای رقبا رو شده است. حالا گل‌محمدی که در این بازی به‌دلیل محرومیت در بازی قبلی، نمی‌تواند تیمش را از کنار خط هدایت کند، ممکن است با سیستم ۴، ۳، ۲، ۱ تیمش را به زمین بفرستد تا بتواند با استفاده از تقویت خط دفاعی بیشتر از ضدحملات استفاده کند.
 
عبور از ذوب آهن برای ماندن در جایگاه اول
 
برای این منظور او مجبور خواهد بود بازیکنان سرعتی‌اش مثل محمد قاسمی‌نژاد و رضا صدری را در کنار، اکبر صادقی، مسعود ریگی، سعید صادقی و محمدرضا خلعتبری به کار ببرد و در خط حمله نیز فقط از قاسمی‌نژاد استفاده کند؛ به‌ویژه اینکه پنج گل خورده ذوب‌آهن نشان می‌دهد که این تیم در خط دفاع و هافبک کند است و بازیکنان سرعتی پدیده می‌توانند از این نقطه ضعف به بهترین شکل استفاده کنند.
 

تیم در شرایط بسیار خوبی قراردارد

 
صداقت مربی باشگاه پدیده در گفتگو با خبرنگار ما در مورد وضعیت باشگاه پدده برای بازی فردا گفت: تیم ما در شرایط بسیار خوبی قراردارد،بازیکنان همه آماده هستند و امیدواریم که 3امتیاز بازی فردا را به دست آوریم.
 
وی درمورد محروم بودن گل محمدی از همراهی تبم در بازی فردا اظهار داشت: قطعا اگر ایشان از نزدیک تیم را هدایت میکردند شایط بهتری داشتیم اما با ابن وجود ما باز هم از تجربیات آقا گل محمدی استفاده خواهیم کرد.
 
صداقت در مورد شناخت کادر پدیده از باشگاه ذوب آهن گفت: تیم ذوب آهن تیم خوبی است اما شاید لازم باشد مقداری بیشتر باهم هماهنگ شوند و من فکر میکنم ما میتوانیم 3امتیاز بازی فردا را به دست بیاوریم.

گفتنی است پدیده در بازی با ذوب‌آهن اگر بتواند به برتری برسد یا تساوی کسب کند تا صدرنشینی‌اش احتمالا تا هفته هفتم یا هشتم لیگ هم به درازا خواهد کشید، مگر اینکه سپاهان در بازی با پارس جنوبی جم به برد برسد و پدیده هم در اصفهان مغلوب شود که با این شرایط شاگردان قلعه نویی در پایان این هفته  صدرنشین خواهند شد.
 
انتهای پیام//ع.ع
 
گزارشگر: علی اکبر علی آبادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.