برگزاری مسابقات بازیافت فلزات در دانشگاه امیرکبیر

دومین دوره مسابقات کشوری تولید و بازیافت فلزات در دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حال برگزاری است.

برگزاری مسابقات بازیافت فلزات در دانشگاه امیرکبیربه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دومین دوره مسابقات کشوری تولید و بازیافت فلزات در دانشکده شیمی دانشگاه امیرکبیر در حال برگزاری است.

مجید ماستری فراهانی دبیر اجرایی این مسابقه گفت: 21 نفر در قالب 8 تیم 2 تا 3 نفره از دانشگاه‌های شهید چمران اهواز، سهند تبریز، صنعتی بیرجند، علم و صنعت، صنعتی شریف، تهران، همدان و امیرکبیر به این مسابقات راه یافتند.

فراهانی در ادامه گفت: 30 تیم برای حضور در این مسابقه ثبت‌نام کردند و پس از داوری اولیه 8 تیم به مرحله برگزاری آزمون‌های علمی راه یافتند، در این مرحله پودر باتری که حاوی نیکلز، کادنیان و لیتیوم_یون است به گروه‌ها داده شده و باید آن را به محصول قابل فروش تبدیل کنند.

دبیر اجرایی دومین دوره مسابقات بیان کرد: این تیم‌ها طی 10 سال فرصت دارند آزمایشات را انجام دهند و در نهایت به تیم‌های منتخب در هر دو بخش؛ تیم‌های اول 2و نیم میلیون تومان به تیم‌های دوم یک و نیم میلیون و تیم سوم و چهارم 500 هزار تومان جایزه تعلق می‌گیرد.

فراهانی در ادامه بیان کرد: روز دوشنبه مرحله دفاع از پروپوزال با حضور هیئت داوران است و پس از اعلام تیم‌های برگزیده از آنها تقدیر می‌شود.

وی درباره کمیته داوری این مسابقات توضیح داد: 11 داور در مرحله عملی این مسابقات را همیاری می‌کنند و از استادان دانشگاه‌های برتر کشور و نمایندگان صنعت برای ارزیابی این دوره از مسابقات دعوت شده است.

فراهانی در مورد نهادهای حمایت‌های کننده این مسابقات گفت: مراکزی همچون سازمان توسعه منابع انرژی (مربوط به وزارت دفاع) سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، سازمان محیط زیست، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت علوم، سازمان ایمیدرو، انجمن صنعت باتری، نظام مهندسی معدن و برخی شرکت‍‌های خصوصی حمایت‌های مادی و معنوی این مسابقات را برعهده دارند.

دبیر اجرایی دومین دوره مسابقات در پایان اظهار کرد: این دوره از رقابت‌ها با هدف یافتن راهکارهای نوین و دارای توجیه اقتصادی و با محوریت بازیافت باتری‌های مستعمل برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دومین دوره مسابقات کشوری تولید و بازیافت فلزات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار