خاطره جان کری از عصبانیت ظریف در مذاکرات هسته‌ای

جان کری، وزیر امور خارجه سابق آمریکا، در بخشی از کتاب جدید خود به بیان خاطره‌ای از رفتار دیپلماتیک ظریف در جریان مذاکرات هسته‌ای با ایران پرداخته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از «آر تی»، جان کری، وزیر خارجه سابق آمریکا در جدیدترین کتاب خود به بیان خاطره‌ای از مذاکرات هسته‌ای با ایران و واکنش قاطعانه محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان پرداخته است.

در بخشی از این کتاب که قرار است 4 سپتامبر (سه‌شنبه 13 شهریور) بطور رسمی منتشر شود، آمده است: «ما همیشه [در مذاکرات] بر توانایی نظامی خود تکیه می‌کردیم، به همین دلیل ظریف در یک لحظه از شدت خشم منفجر شد و گفت "این اهانت است. تو تلاش می‌کنی مرا تهدید کنی". او از جای خود برخاست که برود و در حالی که فریاد می‌زد، گفت "هیچ وقت یک ایرانی را تهدید نکن".»

جان کری در ادامه می‌نویسد: سکوت کوتاهی بر جلسه حاکم شد، که ناگهان سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز گفت: همچنین یک روس را [ تهدید نکن].

خاطره جان کری از مذاکرات هسته ای: هیچ وقت یک ایرانی را تهدید نکن!
تصویری از جدیدترین کتاب جان کری

گفتنی است وزیر خارجه سابق آمریکا در این کتاب، درباره زندگی خود از کودکی تا زمانی که در جنگ ویتنام خدمت می‌کرد و نیز دوران سناتوری، نامزدی ریاست‌جمهوری در سال 2004 و تصدی پست وزارت خارجه آمریکا سخن گفته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
م
۰۳:۱۸ ۰۷ فروردين ۱۳۹۸
عشقه ظریف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۰۶ فروردين ۱۳۹۸
ننگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
بلوچ
۰۸:۵۶ ۱۲ شهريور ۱۳۹۷
ظریف درست گفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۲ ۱۲ شهريور ۱۳۹۷
روسیه چه باحال بوده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۱۱ شهريور ۱۳۹۷
مرگ بر آمریکا
آخرین اخبار