به مناسبت روز مباهله منتشر شد؛

رهبر انقلاب: اگر برای یاری دین خدا آماده باشیم، قطعاً وعده‌ی نصرت یاری‌کنندگان دین خدا محقق می‌شود

کانال نوجوان وابسته به دفتر رهبر انقلاب به مناسبت روز مباهله بخش‌هایی از بیانات ایشان را منتشر کرد.

مباهلهبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روز بیست و چهارم ذی الحجه روزی است كه پیامبر اکرم(ص) با نصارای نجران مُباهَلَه كرد و پیش از آنكه به مباهله بپردازند عبا بر دُوش مبارک گرفتند و حضرت امیرالمؤمنین و فاطمه و حَسَن و حسین (عَلیهمُ السلام) را در زیر عبای خود جای دادند  و فرمودند: پروردگارا برای هر پیغمبری اهل بیتی است كه مخصوص‌ترین خلق بوده‌اند؛ خداوندا اینها اهل‌بیت من هستند، پس شک و گناه را  از ایشان برطرف کن و آنها را پاک گردان. پس جبرئیل نازل شد و آیه تطهیر را در شأن ایشان آورد، پس حضرت‌ محمد(ص) آن چهار بزرگوار را برای مباهله بیرون برده و هنگامی‌ که نگاه نصاری بر ایشان افتاد و حقّیّت آن حضرت و آثار نزول عذاب مشاهده كردند جرأت مُباهله نموده و استدعای مصالحه و قبول جزیه کردند. همچنین در این روز حضرت امیرالمؤمنین‌(ع) در حال ركوع انگشتر خود را به سائل دادند و آیه اِنَّما وَلِیُّكُمُ اللّهُ در شان ایشان نازل شد.

به مناسبت این روز مبارک، کانال نوجوان وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای، مطلبی منتشر کرد که در ادامه می‌خوانید.

مباهله در قرن بیست و یک

«همان‌گونه که در قضیه‌ی مباهله در صدر اسلام، همه‌ ایمان در مقابل همه کفر قرار گرفته بود، امروز نیز در جمهوری اسلامی ایران، همه‌ ایمان در مقابل کفر قرار گرفته است

«کفر» دربرابر «همه ایمان»؛ این تصویری است که رهبر انقلاب از منازعه بزرگ و تاریخی ملت ایران و همه نیروهای مومن و انقلابی ارائه می دهد. تصویری بی‌سابقه و بسیار سرنوشت‌ساز در تاریخ انقلاب اسلامی نشان‌دهنده‌ی جایگاه ملت ایران در منظر رهبر انقلاب است.

رهبر انقلاب اما در کنار نشان دادن مسیر حرکت، پایان این راه پرخطر را هم ترسیم می‌کنند. تصویری امیدبخش و برانگیزاننده از پایان کار "مباهله در قرن بیست و یکم" که مانند همه وعده‌ها و پیش‌بینی‌های رهبر انقلاب در همه سال های گذشته محقق شده است : «همانگونه که در آن زمان صفای معنوی پیامبر (ص) و خاندان ایشان توانست دشمن را از میدان خارج کند، امروز هم ملت ایران با اقتدار معنوی خود، دشمن را از میدان خارج خواهد کرد.»

این پیش‌بینی هم مانند تمام موارد قبلی از یک مبنای محکم قرآنی و فقهی برخوردار است: «اگر برای یاری دین خدا آماده و پا به رکاب باشیم، قطعاً وعده‌ی الهی مبنی بر نصرت یاری‌کنندگان دین خدا، محقق خواهد شد و بدخواهان نظام اسلامی در طرح‌ها و برنامه‌های امنیتی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی شکست خواهند خورد.»

قسمت های داخل « » بیانات رهبر انقلاب در تاریخ ۹۴/۷/۱۵ است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.