هاشمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

87 هزار شناسنامه جعلی شناسایی و از روند انتخابات حذف شده اند

سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان گفت: 87 هزار شناسنامه جعلی شناسایی و حذف شده اند.

87 هزار شناسنامه جعلی شناسایی و حذف شده اند/ روند بررسی شناسنامه های مشکوک ادامه داردسید حفیظ الله هاشمی، سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان گفت: 87 هزار شناسنامه جعلی برچسب خورده از فهرست رای دهندگان کمیسیون انتخابات شناسایی و حذف شده اند.

در پی افشای هزاران شناسنامه جعلی از سوی ائتلاف احزاب سیاسی افغانستان که به منظور تقلب در انتخابات پارلمانی این کشور در لیست رای دهندگان کمیسیون انتخابات ثبت شده است، کمیسیون انتخابات تاکید کرد که این شناسنامه ها را از روند انتخابات و رای دهی حذف خواهند کرد.

سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان بیان داشت: روند بررسی این شناسنامه ها در مرکز معلوماتی کمیسیون انتخابات با قوت ادامه دارد و به زودی شناسنامه های مشکوک، جعلی، تکراری و همچنین شناسنامه هایی که زیر سن قانونی برای شرکت در انتخابات هستند اما وارد فهرست راهی دهندگان شده اند کنار گذاشته خواهند شد.

این در حالی است که پس از افشاگری احزاب سیاسی افغانستان در خصوص این شناسنامه ها، اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان نیز طی دستوری به دادستانی کل این کشور خواستار بررسی دقیق این موضوع گردید. دادستانی کل افغانستان اعلام کرده است که تا 20 روز آینده نتایج بررسی های خود را اعلام خواهند کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.