بررسی دستمزد بازیکنان کبدی در لیگ داخل و خارج از کشور؛

طلایی‌های ورزش زیر خط فقر! / ۶ درصدی‌ها جور بدرد نخور‌ها را کشیدند

بازیکنان تیم ملی کبدی کشورمان که توانستند در جاکارتا درخشش چشمگیری داشته باشند، حقوق کمتری نسبت به سایر رشته‌های پُر طرفدار دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بازیکنان تیم ملی کبدی مردان و زنان ایران در هجدهمین دوره از  بازی های آسیایی در جاکارتا بسیار درخشان ظاهر شدند  و توانستند در هر 2 بخش مردان و زنان عنوان قهرمانی را از آن خود کنند.

کاروان ورزشی اعزامی ایران در بازی های آسیایی جاکارتا 2018 شامل 379 ورزشکار بود که فدراسیون کبدی کشورمان در مجموع بانوان و آقایان 24 بازیکن را به این مسابقات اعزام کرد که 6 درصد از کل ورزشکاران کشورمان را شامل می شد.

سهم تیم ملی کبدی ایران در تعداد مدال های طلای ایران در بازی های آسیایی 2018، 2 مدال از 20 مدال بود و این یعنی 10 درصد کل مدال های طلای کشورمان را کبدی بازان کسب کردند.

این در حالی است که ملی پوشان کبدی کشورمان در مقابل بازیکنان رشته های دیگر مانند فوتبال دستمزد کمتری را در لیگ می گیرند اما موفق تر از آن ها در عرصه بین المللی ظاهر می شوند و می توانند برای کشورمان مدال ها و عناوین مهمی را کسب کنند.

حال به بررسی میزان دریافتی بازیکنان کبدی در لیگ داخلی و خارجی و حضور در تیم ملی و اردوهای مختلف می پردازیم:

بازیکنان تیم ملی کبدی مردان و زنان ایران در مدت 7 الی 8 ماهی که در اردو های مختلف برای آمادگی جهت حضور در بازی های آسیایی حضور داشتند به طور متوسط میانگین 1 تا 1/5 میلیون تومان از فدراسیون دریافت می کردند.

این میزان پرداختی با توجه به تعداد روزهایی که بازیکنان در اردوی  تیم ملی حضور داشتند در نظر گرفته می  شده است.

در لیگ کبدی کشورمان که چند سالی است توسط فدراسیون برگزار می شود کبدی بازان کشورمان بیشترین دستمزدی که برای حضور در یک فصل را از تیم های خود دریافت می کنند 15 تا 20 میلیون تومان است اما اوضاع بازیکنان کبدی کشورمان از جمله فاضل اتراچالی، تاجیک، شیخ، هادی اشترک و ابوالفضل مقصود لو که در لیگ های خارج از کشور بازی می کنند بهتر است و آنها دریافتی شان برای یک فصل بازی کردن از 100 الی 700 میلیون تومان است.

این در حالی است که بازیکنان رشته هایی مانند فوتبال با توجه به دستمزد های میلیاردی شان نمی توانند عنوان خاصی را در عرصه بین المللی به دست آورند و در بیشتر مسابقات دست خالی به کشور باز می گردند.
فدراسیون های توریست در جاکارتا البته کم نبودند که با وجود بودجه مناسب و امکانات بهتر راهی مسابقات شدند اما دست از پا درازتر در بدترین شرایط در همان دور مقدماتی رقابت ها حذف شدند تا طلای کبدی بیشتر برق بزند.
وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک بعد از رقابت های جاکارتا و در هنگام بازی های آسیایی نیز بیشتر پی بردند که برخی رشته ها که از دید آنها پنهان مانده بود  در نهایت فقر درآمدی آبروی ورزش ایران را خریدند اما باز هم روز از نو و روزی از نو !
رویداد بزرگ قاره کهن به پایان رسید اما باز هم این ورزشکاران فراموش می شوند و ذخیره می شوند برای روز هایی که مسئولان سینه هایشان را برای اهدای مدال جلو بدهند و پُز مدال آوری همین 6 درصدی های فقیر ورزش را مقابل دوربین ها به نمایش بگذارند .
صالحی امیری و مسعود سلطانی فر به عنوان متولیان ورزش حداقل چیزی را که باید درک کند وضعیت امرار معاش همین طلایی هاست که بعید می دانیم بعد از این تا رقابتی دیگر و مدالی دیگر حتی یادش بیاید این رشته وجود خارجی دارد بعد از این وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک وظیفه خطیری در راستای حل مشکلات این رشته دارند البته اگر فوتبال و برخی رشته های بی مدال  با روسای قدرتمندشان بگذارند آبی برای کبدی و امثال آن گرم شود.


بیشتر بخوانید: افتخارآفرینان کبدی، ووشو، تکواندو و قایقرانی وارد کشور شدند 

تیم ملی کبدی ایران درخشان تر از همیشه

عضو تیم ملی کبدی بانوان: سلطه هند بر کبدی پایان یافت


انتهای پیام/

فقیرها موفق تر از پولدارها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پارس
۱۳:۱۳ ۱۹ شهريور ۱۳۹۷
البته شما به قیمت دلار۱۴هزارتومانی حساب کردیدشده ۶۰۰ ۷۰۰ میلیون تومان.
آخرین اخبار