نماینده عراقی: کنسولگری آمریکا مسئول همه اتفاقاتی است که در بصره روی داد

یکی از نمایندگان بصره در پارلمان عراق گفت کنسولگری آمریکا به همراه برخی نهاد‌های جامعه مدنی مسئول ناآرامی‌هایی هستند در این شهر روی داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی السومریه نیوز، فالح الخزعلی، نماینده استان بصره در پارلمان عراق، یکشنبه، در گفتگو با این پایگاه خبری از وجود طرح و نقشه‌ای «گسترده و بزرگ» و از پیش برنامه‌ریزی شده، پرده برداشت که کنسولگری آمریکا برای نابودی بصره و ایجاد درگیری بین مردم آماده کرده بود. 

او گفت: «تظاهرات استان بصره در ابتدا با مطالبات قانونی و واقعی همراه بود و همه ما از آن حمایت کردیم؛ اما انحراف‌هایی که در آن روی داد و ورود نفوذی‌ها به صحنه، به آتش کشیدن مقر‌های حزبی، کنسولگری ایران و نهاد‌های کشور، موجب می‌شود سوال‌های زیادی در این باره مطرح کنیم، به طوری که از قبل، طرحی برای ویرانی بصره آماده شده بود.»

این نماینده عراقی افزود: «حمله به مقر حشدالشعبی، رفتن به بیمارستانی که میزبان زخمی‌هایحشدالشعبی بود و به آتش کشیدن تصاویر شهدا همگی نشان‌دهنده طرحی گسترده و بزرگ است».

الخزعلی اضافه کرد: «کنسولگری آمریکا به همراه برخی نهاد‌های جامعه مدنی مسئول همه اتفاقاتی هستند در بصره روی داد.»

او در ادامه تاکید کرد: «کسانی که این اقدامات را انجام دادند، توطئه‌گرانی هستند که نمایندگان بصره یا ساکنان واقعی آن‌ها نیستند. آن‌ها می‌خواهند در جامعه درگیری ایجاد کنند و همبستگی ملی را در این استان برهم بزنند.»

نماینده بصره در پارلمان گفت: «شواهد و مستنداتی در اختیار داریم که نشان می‌دهد اقدامی سیاسی در بصره روی داده و برای نفوذ در تظاهرات تلاش شده است. طرف‌های امنیتی باید برای حفظ امنیت در استان مسئولیت پذیر باشند.»

الخزعلی در ادامه گفت:  حیدر عبادی، نخست وزیر عراق، بیشترین مسئولیت را در این زمینه برعهده دارد.

انتهای پیام/

اظهارات نماینده بصره در پارلمان عراق درباره ناآرامی‌های این شهر

 

برچسب ها: عراق ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار