دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح کرد؛

علم و دانشگاه؛ موتور محرکه کشور/ تلاش حجت‌الاسلام محمدیان برای تصویب نقش جامع علمی

دزفولی گفت: موتور محرکه کشور علم و دانشگاه است، اما متأسفانه همچنان شاهد گرفتاری‌ها و کمبود هستیم.

خبرنگار: زارع‌/رستمی جزء رویش‌های انقلاب است / تلاش حجت‌الاسلام محمدیان‌ برای تصویب نقش جامع علمی کشور / دانشگاه‌ها موتور محرک کشور در زمینه علم و فناوری هستندبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مخبر دزفولی‌ دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در آیین تودیع و معارفه‌ رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها که در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: خوشبختانه تا به امروز تحولات زیادی را در دانشگاه‌ها شاهد بودیم‌ و پیشرفت‌های خوبی را در کشور شاهدیم.

وی ادامه داد: در چند سال اخیر پیشرفت‌های علمی کشور مطلوب و گسترده بوده است و همچنین جلساتی را برگزار کرده‌ایم و به ویژ‌ه  در آن دانشمندان را نسبت به پیشرفت‌های علمی کشور آگاه کرده‌ایم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه اگر امروز ایران توانسته 2 درصد تولید علم دنیا را در حوزه فناوری‌های پیشرفته به خود اختصاص دهد و در سایر علوم حرف‌های جدی‌ای داشته باشد به دلیل حضور روحانیون است، گفت: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها فقط مسئولیت فرهنگی ندارد بلکه در سایر زمینه‌های انقلابی و ملی توانسته است نقش مهمی را ایفا کند و در این راستا نقش حجت‌الاسلام محمدیان‌ رئیس سابق این نهاد در بسیاری از مسائل بی بدیل‌ بوده است.

مخبر دزفولی‌ در ادامه با بیان اینکه ما اسناد راهبردی مهمی را در کشور تصویب کرده‌ایم، اضافه کرد: در یکی از جلسات  شورای تحول در خدمت حجت‌الاسلام محمدیان‌ بودیم، ایشان جزو کسانی هستند که بیشترین وقت را برای علوم انسانی گذاشته‌اند.

وی با بیان اینکه 50 تا 60 طرح در وزارت علوم و در گروه‌های 16 گانه تصویب شده‌اند و نهاد در تصویب این طرح‌ها مشارکت داشته اضافه کرد: حجت‌الاسلام محمدیان‌ در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در مسائل مربوط به دانشجویان‌ که گاهی در مجموعه‌های دانشجویی اتفاق افتاده مشتاقانه‌ و مهربانانه‌ برای دانشجویان خدمت و پدری کرده است تا مشکلات دانشجویان برطرف شود.

ایران به یک درصد تولید ناخالص‌ داخلی برای تحقیق، پژوهش و علم نرسیده‌ است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به بودجه دانشگاه‌ها گفت: امروزه موتور محرکه کشور علم و دانشگاه است اما متأسفانه همچنان شاهد گرفتاری‌ها و کمبود هستیم و هنوز به یک درصد تولید ناخالص‌ داخلی برای تحقیق، پژوهش و علم نرسیده‌ایم و این در حالی است که ما در دانشگاه‌ها و در مجموعه‌های مختلف می‌توانیم کارهای مهمی انجام دهیم.

دزفولی‌ گفت: تا به امروز نظرات  حجت‌الاسلام والمسلمین‌ محمدیان در شورای عالی انقلاب فرهنگی بسیار کارگشا‌ بوده است و امیدواریم از این به بعد هم در هر سمت و هر جایگاهی که هستند حضورشان پر برکت باشد‌.

مخبر دزفولی‌ در پایان با بیان اینکه حجت‌الاسلام محمدیان‌ در بخش‌های مختلف مشارکت فعالانه داشته است، گفت: بخشی از این کارها تصویب نقشه جامع علمی کشور بود که ذیل آن چندین سند بسیار مهم شکل گرفته و ستادهای مختلفی ذیل معاونت علمی مصوب شده است.

رئیس جدید نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها  جزو خانواده بزرگ دانشگاهیان‌ هستند

وی گفت: آقای رستمی جزء رویش‌های انقلاب و افراد موفق هستند که مسیر خود را از همدان شروع کردند و سپس در دانشگاه شریف و بعد به عنوان معاون فرهنگی دانشگاه منصوب شدند به همین دلیل وی رسالت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری را به خوبی می‌شناسد و جزء خانواده بزرگ دانشگاهیان‌ است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار