مخالفت جناح‌ها و گروه‌های سیاسی مختلف عراق با نخست‌وزیری مجدد حیدر العبادی

یکی از نمایندگان مجلس عراق از مخالفت گروه‌های مختلف این کشور با نخست‌وزیری مجدد حیدر العبادی خبر داد.

مخالفت جناح‌ها و گروه‌های سیاسی مختلف عراق با نخست‌وزیری مجدد حیدر العبادیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سومریه نیوز، یکی از نمایندگان مجلس عراق با ضعیف دانستن احتمال نخست‌وزیری مجدد حیدر العبادی و نداشتن صلاحیت تصدی دوباره این سمت از سوی وی گفت آمریکا ابتکار عمل را برای شکل دهی ساختار دولت آینده عراق از دست داده است.

حنین القدو از نمایندگاه ائتلاف البناء روز گذشته گفت به علل مختلف از جمله اتفاقات و حوادث اخیر در استان بصره، احتمال اینکه حیدر العبادی برای دومین بار نخست وزیر عراق شود، بسیار ضعیف است.

حنین القدو افزود با توجه به تحولات اخیر در استان بصره و اتفاقاتی که در جلسه اخیر پارلمان رخ داد و به دنبال آن موضع مرجعیت درباره نامزدی شخصیت هایی که قبلا سمت‌هایی داشتند، حیدر العبادی آخرین فرصت خود را برای رسیدن دوباره به مقام نخست‌وزیری عراق از دست می‌دهد.

این نماینده عضو ائتلاف البناء تأکید کرد ناکامی‌های دولت سابق (حیدر العبادی)، ناتوانی در چاره اندیشی جدی برای چالش ها و خودداری از پیگیری عملی مشکلات کشور و نیز دادن وعده‌های توخالی از مواردی هستند که نشان می دهد حیدر العبادی توان ریاست دولت عراق را برای بار دوم ندارد.

القدو تأکید کرد نه تنها فراکسیون‌های دیگر بلکه حتی فراکسیون‌های متحد با ائتلاف النصر از جمله ائتلاف سائرون با نامزدی دوباره حیدر العبادی برای مقام نخست وزیری عراق مخالفت کرده است.

وی خاطر نشان کرد ائتلاف سائرون به صورت علنی خوستار کناره گیری دولت شده و این به معنای آن است که همه فراکسیون های شیعه درباره این مسئله اتفاق نظر دارند که حیدر العبادی صلاحیت اینکه برای دومین بار نخست وزیر عراق شود را ندارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار