بازداشت ۳۰ مظنون حمله به کنسولگری ایران در بصره

نیرو‌های امنیتی عراق ۳۰ نفر از کسانی را که مظنون به مشارکت در آتش زدن کنسولگری ایران در بصره بودند، بازداشت کردند.

بازداشت 30 نفر از مظنونین حمله به کنسولگری ایران در بصرهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز، نیروهای امنیتی عراق 30 نفر از تظاهرکنندگانی را که مظنون به مشارکت در آتش زدن کنسولگری ایران در بصره بودند، بازداشت کردند.

گفتنی است ناآرامی‌ها در شهر بصره عراق که در اعتراض به خدمات‌رسانی نامناسب در این شهر آغاز شد هفته گذشته با خشونت همراه شد و شامگاه جمعه گذشته گروهی از افراد ناشناس به کنسولگری ایران در بصره حمله کردند.

اغتشاشگران در بصره بعد از به آتش کشیدن کنسولگری ایران، مقر حزب الدعوه عراق که در نزدیکی آن محل قرار داشت را نیز به آتش کشیدند.

با گذشت حدود 5 ماه از انتخابات پارلمانی عراق، احزاب مختلف در این کشور هنوز موفق به تشکیل دولت ائتلافی جدید نشده‌اند و رسیدگی به بخشی از خواسته‌های اجتماعی مردم عراق با موانع بسیاری روبرو شده است.

موضوع تشکیل نشدن دولت جدید در عراق باعث شده است برخی جریان‌های مخالف از حزب بعث و برخی عناصر نفوذی باقیمانده داعش در این کشور با تحریک کشورهای متخاصم همچون آمریکا و عربستان با سوار شدن بر موج اعتراضات در بصره اقدام به تخریب روابط دوستانه ملت و دولت عراق و ایران کنند و از این طریق به اهداف شوم خود دست یابند.

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۲۵ شهريور ۱۳۹۷
ما خواهان روشن شدن این مساله هستیم
آخرین اخبار