سردار مهماندار:

خودرو‌های سواری بیش از ۴ دانش آموز سوار نکنند/ خودروهای چینی سرویس مدارس نباشند

رئیس پلیس راهور تهران گفت: خودرو‌های سواری نمی‌توانند بیش از ۴ نفر دانش‌آموز سوار کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در جلسه رونمایی از برچسب سرویس مدارس که امروز(دوشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: موضوعاتی در بحث حمل و نقل ترافیک وجود دارد که اگر رعایت نشود در زمینه تشدید آلودگی هوا، ترافیک سنگین و نبود ایمنی مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: ما آمادگی داریم تا با تمام توان در کنار فرماندهی انتظامی حوزه پلیس پیشگیری و کلانتری‌ها حضور داشته باشیم.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: اول مهر موضوعی است که باید مورد توجه تمام جامعه قرار گیرد. در چنین شهری با این ازدحام جمعیت اگر تمام جامعه همکاری نکنند، با مشکلات فراوانی مواجه می‌شویم.


بیشتر بخوانید:کلیات نرخ سرویس مدارس تصویب شد


وی افزود: به عنوان پلیس راهور  وظیفه داریم در کنار مردم باشیم، به همین دلیل از والدین تقاضا داریم که از پارک کردن دوبله خودرو خود در کنار مدارس خودداری کنند و همچنین از ابتدای حضور فرزند خود در مدارس از سرویس‌های مدرسه استفاده کنند.

سردار مهماندار تصریح کرد: توقف‌های لحظه‌ای والدین که فکر می‌کنند رساندن فرزندشان تا خود مدرسه طولی نمی‌کشد مشکل‌ساز است و باید این گونه موارد را رعایت کنند.

وی افزود: اگر والدین تمایل دارند در روز‌های ابتدایی سال تحصیلی جدید فرزندانشان را راهی مدرسه کنند، بهتر است از خودرو شخصی استفاده نکنند.

رئیس پلیس راهور تهران گفت: در جلساتی که ما با همکاری سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران داشتیم، هماهنگی‌های لازم برای ایمن‌سازی و بهسازی علائم ترافیکی اطراف مدارس انجام شد.

وی افزود: ما از ابتدای بازگشایی مدارس در حاشیه مدارس حضور خواهیم داشت. بنده به عوامل راهور تاکید کردم تا به امورات مدارس و ترافیک‌های ایجاد شده در اطراف آن‌ها رسیدگی کنند.


بیشتر بخوانید:۳۰۰ هزار دانش آموز از سرویس مدارس استفاده می‌کنند


سردار مهماندار تصریح کرد: همکاری‌های لازم توسط فرمانداری، تاکسیرانی، سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران و سازمان آموزش و پرورش صورت می‌گیرد و مسئولانی که در این حوزه‌ها قرار دارند از هیچ اقدامی در جهت بهبودی شرایط عبور نخواهند کرد.

وی دامه داد: در سرویس مدارس دو موضوع مهم ظرفیت، کاهش ترافیک و آلودگی و ایمنی دانش‌آموزان مطرح است. امیدواریم به سمتی برویم که بتوانیم خودرو مخصوص حمل و نقل دانش‌آموزان تولید کنیم، چرا که شرایط و علائمی که این خودرو‌های ویژه سرویس دارا هستند ،متفاوت است و باید مورد توجه قرار گیرند.

رئیس پلیس راهورگفت: والدین فرزندان خود را تنها به سرویس مدرسه بسپارند و به فرد دیگری اعتماد نکنند. افرادی که برچسب سرویس دانش‌آموزی را دارند، آموزش دیده‌اند. رانندگان خودرو‌های سواری نمی‌توانند بیش از ۴ نفر دانش‌آموز سوار کنند. خودرو‌های دیگر نیز بر اساس ظرفیتی که در کارت خودروشان ذکر شده می‌توانند مسافر سوار کنند.

سردار مهماندار گفت: کمربند ایمنی باید حتی برای دانش‌آموزانی که در صندلی‌های عقب می‌نشینند، استفاده شود. بهتر است از جایگزین شدن خودرو‌های چینی به جای خودرو‌های داخلی بپرهیزیم، زیرا خودرو‌های تولید داخل در هر شرایط از نمونه چینی آن‌ها مناسب‌تر است.

انتهای پیام/

برچسب ها: پلیس راهور ، ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار