معاون اقتصادی استانداری ایلام:

لزوم تدوین رشته های دانشگاهی جدید در استان ایلام

معاون اقتصادی استانداری ایلام بر لزوم تدوین رشته های دانشگاهی جدید در استان با همکاری مراکز علمی تاکید کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ ایوب درویشی معاون اقتصادی استانداری ایلام عصر روز دوشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان گفت: رشته های دانشگاهی باید متناسب با نیاز بازار و مزیت های نسبی استان و با رویکرد توسعه صادرات و شکوفایی اقتصادی استان تدوین شوند.

وی از عموم مراکز علمی استان خواست در این زمینه با دستگاه های اجرایی همکاری کنند.

معاون استاندار ایلام گفت: باید یک برنامه ریزی بلند مدت برای پیشرفت همه جانبه استان داشته باشیم تا بتاونیم نیازهای آینده را مرتفع کنیم.

درویشی نرخ مشارکت اقتصادی در استان را پایین توصیف کرد و یاداور شد: دستگاه های اجرایی استان به غیر از برنامه دوره ای و سالانه خود، طرح های و برنامه های اقتصاد مقاومتی با ویژگی های خاص را ارائه دهند.

معاون استاندار ایلام تصریح کرد: اینکه چرا مشارکت اقتصادی در استان پایین است نیازمند بررسی علمی دارد و دانشگاه ها در این زمینه می توانند کمک کنند.

درویشی با اشاره به اینکه استان ایلام دارای ظرفیت مهمی مثل اربعین و گردشگری است، گفت: ارائه راهکارهای علمی برای استفاده از این ظرفیت ها برای اشتغال و توسعه در کارهای دانشگاه ها باید پیگیری شود.

معاون استانداری ایلام افزود: دانشگاه ها با کمک دستگاه های اجرایی برای رشته های مورد نیاز اشتغال در آینده استان در بخش های مختلف همکاری کنند.

وی ادامه داد: برخی مشکلات و آسیب های اجتماعی در استان ایلام نیازمند ارائه راهکار توسط دانشگاه ها دارد، به طور مثال ما هنوز راهکار علمی برای پیشگیری از خودکشی یا آتش سوزی از جنگل های استان نداریم.

انتهای پیام/ب

تدوین رشته های دانشگاهی جدید در استان ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.