برگزاری جشن شکوفه‌ها فردا در مازندران با حضور بیش از ۴۴ هزار دانش آموز کلاس اولی

جشن شکوفه‌ها صبح فردا با حضور بیش از ۴۴ هزار دانش آموز کلاس اولی در مازندران برگزار می‌شود.

علیرضا طالبی رییس روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، گفت:۴۴ هزار و ۱۰۰ دانش آموز کلاس اولی دختر و پسر صبح فردا سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند.

وی با بیان اینکه جشن شکوفه‌ها فردا ۳۱ شهریور به صورت همزمان در مدارس مازندران برگزار می‌شود، افزود: مراسم نمادین جشن شکوفه‌ها در دبستان فقیه شهرستان جویبار ۹ صبح  فردا برگزار می‌شود.

طالبی گفت: دانش آموزان مقاطع دیگر تحصیلی از یک شنبه اول مهر به مدرسه می‌روند.

میرشفیعی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران نیز با اشاره به سیستم مدیریت یکپارچه مراکز پیش دبستانی استان گفت: این برنامه در چند سال اخیر به طور جدی در دستور کار است و میزان نوآموزان پیش دبستانی استان از ۲۴ هزار نفر در سال ۹۵-۹۴ به بیش از ۴۱ هزار نفر در سال ۹۷-۹۶ رسیده است.

وی افزود: در این راستا تمامی مرکزی که به فعالیت پیش دبستانی مشغول هستند اعم از مراکز قرآنی، مراکز بهزیستی و دیگر موارد، ملزم هستند از نظر محتوا، کتب، سنجش سلامت و ثبت نام سناد تحت نظارت آموزش و پرورش استان فعالیت کنند.

میرشفیعی گفت: مربیان پیش دبستانی استان نیز تحت نظارت آموزش و پرورش استان دوره‌های ضمن خدمت ۳۰ ساعته را سپری می‌کنند.

معاون ابتدایی آموزش و پرورش مازندران افزود: تاکنون ۱۱ هزار نفر طرح سنجش سلامت امسال انجام دادند و ۶ هزار نفر در نوبت هستند.

وی گفت: ۴۰ هزار نفر از اولیای دانش آموزان در کلاس‌های آموزش خانواده شرکت کرده و این دوره را سپری کرده اند.

میرشفیعی به کلاس‌های چندپایه مناطق محروم نیز اشاره کرده و گفت: ۱۵۴ کلاس چند پایه در مناطق محروم استان وجود دارد که فعالیت پیش دبستانی نیز ارائه می‌دهند. در این تعداد کلاس ۳۳۴ نوآموز پیش دبستانی تحت پوشش قرار گرفته و ساعت‌های رسمی دوره را فرا می‌گیرند.

 ۴۹۹ هزار دانش آموز از پایه ابتدایی تا پایان متوسطه دومدر سال تحصیلی جدید، در مدارس استان تحصیل کنند.

انتهای پیام/آ


سال تحصیلی کلاس اولی‌ها از فردا آغاز می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.