بی‌بی‌‌سی ساز بی‌طرفی کوک می‌کند اما هر طور بخواهد می‌نوازد +فیلم

رفتار دوگانه بی‌بی‌سی فارسی در پوشش حملات تروریستی در سطح جهان اعتراض مخاطبان این شبکه را به دنبال داشته است.

بی‌سی‌‌سی ساز بی طرفی کوک می‌کند اما هر طور بخواهد می‌نوازد +فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روز شنبه تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی هم‌زمان با حمله تروریستی در مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز باز هم نتوانست بی‌طرف عمل کند. این شبکه برای انتشار خبر حادثه اهواز در سایت خود نوشت: "حمله به رژه اهواز، چند کشته و زخمی داشته است". این در حالی است که در دقایق اولیه پس از انتشار خبر، منابع موثق اعلام کردند این حمله تروریستی بوده است اما گردانندگان این شبکه حاضر نشدند از واژه «تروریستی» استفاده کنند. 

  این اولین بار نیست که بی‌بی‌سی فارسی برای پوشش اخبار اینگونه عمل می‌کند. شبکه فارسی بی‌بی‌سی در اصول سردبیری خود اعلام کرده که بر پایه پنج ارزش صحت و دقت، حفظ بی‌طرفی، استقلال، توجه به منافع عمومی و پاسخگویی به مخاطبان فعالیت می‌کند. پوشش اخبار تروریستی داعش در اروپا و پوشش همان نوع حملات در آسیا با عناوینی دیگر، صدای مخاطبان این رسانه را هم درآورده است، چرا که تناقض‌گویی‌های این رسانه نتوانسته آنها را قانع کند.  

صادق صبا مدیر سابق تلویزیون و رادیوی بی‌بی‌سی، پیشتر در پاسخ به سوال مخاطبان درباره نحوه پوشش اخبار در این شبکه در یکی از برنامه‌های این شبکه توضیحاتی ارائه و موکدا اعلام کرده بود سیاست  بی‌بی‌سی یه گونه ای است که به هیچ گروهی تروریست اطلاق نمی‌کند. به ادعای او، مکان وقوع حادثه برای بی‌بی‌سی فرقی ندارد. برای مخاطبان و بینندگان این شبکه آشکار است که بی بی سی فارسی برخلاف آنچه در منشور اخلاقی خبرنگاری اعلام شده مصلحت‌اندیشی خود را بر واقعیت‌ها ارجح می‌داند.

در ادامه اظهارات مدیر سابق بی‌بی‌سی فارسی درباره پوشش اخبار را می‌بینید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۴ ۰۴ مهر ۱۳۹۷
به امید خدا با این کارش مخاطبای خودشو از دست میده.بنظر من مردممون هرچقدرم زیر فشار اقتصادی باشن به هیچ عنوان به این شبکه زنگ نزنید ودردودل نکنین.اینا به فکرمنو و امثال ما نیستن.اینا حامیان منافع آمریکا و تروریستان.
Germany
ناشناس
۰۶:۵۱ ۰۴ مهر ۱۳۹۷
بی بی سی مانند اربابشون روباه پیر قابل اعتماد نیستن و دروغگویی بیش نیستن ... هدف اصلی اینها نابودی ایران و ایرانستیزی با شیوه های حقه بازانه دست شون رو خوندیم!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۶ ۰۴ مهر ۱۳۹۷
مگر شما از بوق دشمن مسلمانان غیر از این توقع دارید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۷ ۰۴ مهر ۱۳۹۷
چرا وقتی که به ما و زن و بچه های ما حمله مسلحانه میشه . بی بی سی بیطرف میشه . این بیطرفی نیست بلکه سرپوش گذاشتن روی حقایق است . بی بی سی دزد ...
Canada
ناشناس
۲۲:۰۱ ۰۳ مهر ۱۳۹۷
بی بی سی فتنه فتنه فتنه .روباه ی مکار .روباه ی مکار .عحوزه استعمار .خاین .جاسوس .اصلا مورد اعتماد نیستند .دروع پرداز .ماشین دروع ساز .ساواکی ها .هر چه زن و مرد زشت صورت و زشت صفت .عقده ای .
Canada
ناشناس
۲۱:۴۵ ۰۳ مهر ۱۳۹۷
این عحوزه استعمار .روباه ی مکار .فتنه .اشوب گر .دستت تون برای همه دینا باز شده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۰۳ مهر ۱۳۹۷
بله شما چون طرفدار داعش هستید شما از حامیان داعش هستید هیچ وقت به این گروه تروریستی تروریست نمیگین اما یک نگاه به اخبار خود در حمله به کشورهای اروپایی بندازید همه چی معلوم هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۰۳ مهر ۱۳۹۷
مرگ بر بی بی سی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۰۳ مهر ۱۳۹۷
مرگ بر بی بی سی