واکنش قاسمی به ادعاهای رئیس جمهور آرژانتین؛

تاکید تهران بر همکاری سازنده برای کشف حقایق درباره انفجار آمیا

سخنگوی وزارت خارجه با رد ادعا‌های رئیس جمهور آرژانتین، آنرا تحریف واقعیات خواند و بر همکاری برای کشف حقایق انفجار آمیا تاکید کرد.

تاکید بر همکاری سازنده برای کشف حقایق در خصوص انفجار آمیابه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه با رد ادعاهای رئیس جمهور آرژانتین، آنرا تحریف واقعیات خواند و افزود: جمهوری اسلامی ایران اعمال تروريستی در هر کجای دنیا و به هر شکل را قویا محكوم می كند. در اين راستا تهران از زمان وقوع انفجار آميا مکررا آن را محكوم كرده و با خانواده قربانيان آن ابراز همدردی کرده است.

قاسمی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به منظور اثبات حسن نيت خود به منظور كشف حقيقت و اجرای عدالت واقعی در ارتباط با انفجار مذكور، دعوت به گفت وگوی رئيس جمهور آرژانتين از طريق تريبون سازمان ملل در سال ٢٠١٢ را پذيرفت و یک يادداشت تفاهم همكاری هم در ژانويه ٢٠١٣ امضاء شد؛ درنتیجه دولت آرژانتین آمادگی اجرای تفاهمی که خود امضا کرده بود را ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همچنان بر آمادگی خود برای همكاری سازنده بامقامات آرژانتين تاكيد می كند و در این راستا ابتکار تازه ای برای ملاقات مقامات قضائی دو کشور مطرح کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: سیاسی ، سیاست خارجی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار