عبدالله: برای مبارزه با تروریسم به تلاش های مشترک جهانی نیاز است

رئیس اجرائی دولت افغانستان در حاشیه هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلام کرد که برای مبارزه با تروریسم به تلاش های مشترک جهانی نیاز است.

عبدالله: برای مبارزه با تروریسم به تلاش های مشترک جهانی نیاز استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «عبدالله عبدالله»، رئیس اجرائی دولت افغانستان در حاشیه هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد دیروز جمعه با شورای روابط خارجی آمریکا ملاقات و اعلام کرد که برای مبارزه با تروریسم به تلاش های مشترک جهانی نیاز است.

وی در این نشست که پس از سخنرانی در مجمع عمومی انجام شد و به سوال های این نهاد پاسخ گفت که در باره مبارزه با تروریسم، انتخابات، روابط منطقه ای افغانستان، قاچاق مواد مخدر و دولت داری خوب مطرح گردید.

عبدالله در این نشست وضعیت افغانستان را خوب ارزیابی کرد و گفت کشورش به مسیری درستی به پیش می ‌رود و خواهان ادامه همکاری جامعه جهانی برای پاسداری و حفظ دستاوردها و قربانی ‌های سالیان پسین در این کشور شد.

وی در باره روابط خارجی افغانستان هم گفت که روابط کشورش با کشورهای آسیای میانه، ایران و هند نیک و حسنه است و روابط با پاکستان به دلیل حمایت این کشور از تروریست ها و فراهم سازی پناهگا‌ه های امن برای آنان خوب نیست.

عبدالله اضافه کرد که پاکستانی ‌ها تعهدات خوبی دارند اما در عمل شاهد تغییری در سیاست آنان نیستیم.

به نوشته ایرنا، رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان در ادامه تاکید کرد که افغانستان به تلاش‌ های خود برای بهبود روابط با همسایه ‌ها و همکاری برای مبارزه با تروریست ادامه می ‌دهد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.