در 6 ماهه نخست سال 97؛

معدوم سازی 5 تن مواد غذایی تاریخ گذشته در دزفول

رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان دزفول از معدوم سازی 5 تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیرقابل مصرف در این شهرستان در 6 ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا پورآئین، رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان دزفول با اشاره به انجام 19 هزار و 698 مورد بازرسی از مراکز و اماکن عمومی این شهرستان در 6 ماهه نخست سال جاری بیان داشت: در این بازرسی ها 5 تن موادغذایی تاریخ گذشته و غیرقابل مصرف شامل؛ دوغ محلی، کیک و کلوچه، سوسیس و کالباس کشف و معدوم سازی شد.

وی تصریح کرد: در مدت مذکور 549 مورد از سامانه آبرسانی شهرستان دزفول و یک هزار و 853 مورد نمونه برداری از آب آشامیدنی صورت گرفت.

پورآئین به انجام 29 هزار و 593 مورد کلرسنجی از وضعیت آب آشامیدنی در دزفول اشاره کرد و اذعان داشت: در 6 ماه نخست امسال مشکلی در آب آشامیدنی این شهرستان مشاهده نشد، ولی در چند مورد از آب روستایی به علت شکستگی لوله ها میزان کلر پائین تر بود که این مشکل به سرعت برطرف شد.

رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان دزفول اظهار کرد: در این مدت 188 مورد شکایت از سوی شهروندان در سامانه 190 ثبت گردید که بیش تر آن ها شکایت از رفع نشدن نواقص بهداشتی و موادغذایی تاریخ مصرف گذشته بود که به این شکایت ها طی 72 ساعت رسیدگی شد.

رضا پورآئین در ادامه افزود: در نیمه نخست امسال همچنین 139 واحد تولید و عرضه موادغذایی از جمله نانوایی، رستوران و بیرون بر در شهرستان دزفول به دلیل تخلفات بهداشتی تعطیل شدند که پس از رفع نواقص فعالیت آن ها از سر گرفته شد.

این مقام مسئول اظهار داشت: در نیمه نخست امسال 13 مورد بازرسی مشترک با اداره صنعت، معدن و تجارت، دامپزشکی، فرمانداری و دیگر نهادهای مربوطه انجام شده است.

وی بیان کرد: 139 واحد تولید و عرضه مواد غذایی نیز به علت تخلفات بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شدند.

انتهای پیام/گ

پلمپ فروشگاه عرضه موادغذایی غیرمجاز

برچسب ها: بهداشت ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.