معاون رئیس کمیته سازمان همکاری راه‌آهن‌ها مطرح کرد؛

اهمیت استراتژیک راه‌آهن برای توسعه پایدار ملی

میخائیل سوالوژسکی گفت: حمل و نقل ریلی یکی از ابزار‌های توسعه پایدار ملی به شمار رفته و اهمیت استراتژیکی دارد.

اهمیت استراتژیک راه‌آهن برای توسعه پایدار ملیبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ میخائیل سوالوژسکی معاون رئیس کمیته سازمان همکاری راه‌آهن‌ها امروز در یازدهمین کنفرانس بین‌المللی سازمان همکاری راه‌آهن‌ها،اظهار کرد: راه آهن یکی از ابزارهای توسعه پایدار و توسعه ملی است و در اقتصاد اهمیت استراتژیک بسیاری دارد.

معاون رئیس کمیته سازمان همکاری راه‌آهن‌ها با اشاره به اینکه با توسعه اقتصاد هایتک فناوری حمل و نقل نیز تغییر می‌کند افزود: پروژه‌های بین المللی سازمان همکاری راه‌آهن‌ها برای آن است که خدمات بهتری در حوزه ریلی ارائه دهد و ما یک ریل رقابت پذیر و مطابق قرن معاصر داشته باشیم.

میخائیل سوالوژسکی اظهار کرد: در اوراسیا سازمان همکاری راه‌آهن‌ها نقش مهمی ایفا می‌کند و ظرفیت‌ها برای همه اعضای سازمان در نظر گرفته شده است.

وی تأکید کرد: تجربه این سازمان در حمل و نقل کانتینری نشان می‌دهد که برای هر پروژه‌ای همکاری نزدیکی  بین اعضا وجود داشته باشد و ما باید از ظرفیت‌های موجود جهت پروژه‌های جدید در کل قاره استفاده کنیم.

معاون رئیس کمیته سازمان همکاری راه‌آهن‌ها  ادامه داد: ساخت راه‌آهن در ایران، مغولستان، روسیه،  قزاقستان و دیگر کشورها به افزایش حجم مبادلات باری کمک می‌کند و ما می‌توانیم به بازارهای جدیدی دست بیابیم که نتیجه آن توسعه خطوط ریلی در کشورهای اوراسیا می‌شود.

وی در پایان گفت: تکمیل کریدورهای ریلی اتصال مرزها در حوزه ریل و توسعه خطوط ریلی کانتینری از مهمترین اهداف و برنامه‌های سازمان همکاری راه‌آهن‌ها به شمار می‌رود.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.