رئیس سازمان امور اراضی کشور در تبریز خبر داد:

رفع تداخل ۳۶۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: ۳۶۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارای مشکل تداخل در کشور در ۳۰ ماه گذشته تعیین تکلیف شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ علیرضا اورنگی رئیس سازمان امور اراضی کشور در جلسه کارگروه رفع تداخل اراضی آذربایجان شرقی گفت: تاکنون ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی که مشکل تداخل داشتند در کارگروه‌های رفع تداخل بررسی شده است.

وی با بیان اینکه مشکل مالکیت اراضی و بحث اراضی ملی همواره در حوزه تولید کشاورزی وجود دارد و در بسیاری موارد موجب کندی و یا توقف فعالیت‌ها و نارضایتی سرمایه گذاران می‌شود، گفت: به همین دلیل با تصویب و ابلاغ قانون، دستگاه قضایی این اختیار را به وزارت جهاد کشاورزی داده است تا به پرونده‌های حقوقی در این بخش ورود و احکام لازم را پس از بررسی‌ها صادر کند.

وی ادامه داد: این اقدامات در قالب کارگروه رفع تداخل اراضی و با حضور دستگاه‌های جهاد کشاورزی، امور اقتصادی و دارایی، ثبت اسناد و املاک، منابع طبیعی و آبخیزداری و امور اراضی استان‌ها انجام می‌شود.

اورنگی هدف اصلی از این برنامه را رفع موانع تولید در بخش کشاورزی و سنددار کردن اراضی و در عین حال حفظ و حراست اراضی ملی و منابع طبیعی عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: رفع تداخلات اراضی ملی، دولتی و مستثنیات کشاورزان یکی از بزرگترین اقدامات دولت است که از ۲.۵ سال گذشته با جدیت در حال پیگیری است.

وی به اختلافات ملکی بین کشاورزان و دولت در زمینه تداخلات اراضی ناشی از قوانین ضعیف و موازی کاری‌ها در سال‌های گذشته اشاره کرد و افزود: با تصویب ماده ٥٤ قانون رفع موانع تولید و تدوین و ابلاغ آیین نامه و دستورالعمل ها، نیازی به مراجعه افراد و کشاورزان به دستگاه قضایی نیست.

رئیس سازمان امور اراضی با بیان اینکه سنددار کردن زمین‌های کشاورزان نیز در دستور کار این دولت است، گفت: رفع تداخلات در زمین‌های ملی، مسیر را برای سنددار کردن زمین‌های کشاورزان باز می‌کند.

اورنگی گفت: در طول ۳۰ ماه گذشته به اندازه دو دهه گذشته اراضی دارای تداخل کشاورزان تعیین تکلیف شده است.

وی درباره اجرای طرح حدنگاری (تهیه نقشه ثبتی) در زمین‌های کشاورزی نیز گفت: ۷ میلیون هکتار از زمین‌های کشاورزی از سال ۹۴ برای سنددار شدن در دستور کار قرار دارد که سه میلیون هکتار آن تاکنون در سامانه ثبت اسناد کشور نهایی شده و کشاورزان به تدریج سند مالکیت دریافت می‌کنند.

انتهای پیام /ی

رئیس سازمان امور اراضی کشور در تبریز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.