برگزاری فستیوال شش ماهه رباتیک در استان کرمانشاه

رییس خانه رباتیک استان کرمانشاه از برگزاری فستیوال شش ماهه رباتیک در استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمد قربانی رییس خانه رباتیک استان کرمانشاه از آغاز فستیوال رباتیک استان خبر داد و گفت : این فستیوال به مدت شش ماه و تا پایان امسال ادامه خواهد داشت.

وی گفت : این فستیوال شامل شش ماه برنامه مدون و آموزشی است و طی آن نمایشگاه های مختلف رباتیک در سطح استان و بویژه مدارس برگزار می شود.

قربانی تصریح کرد: طی این مدت اکران فیلم های علمی و تخصصی را خواهیم داشت و اتوبوس دانش در سطح شهر بصورت سیار کارگاه های آموزشی رباتیک را برگزار می کند و هدف از انجام این اقدامات ترویج فرهنگ رباتیک است.

رییس خانه رباتیک استان کرمانشاه با اشاره به حرکت دنیا در جهت استفاده هرچه بیشتر از ربات ها در انجام امور مختلف گفت: تلاش ما این است تا پیش از همه گیر شدن استفاده از رباتیک در بخش های مختلف استان فرهنگ استفاده از آن همه گیر شود تا زمانی که رباتی در خیابان یا محلی مشغول به کار است افراد به آن آسیبی وارد نکنند.

وی افزود: فرهنگ سازی در خصوص ربات ها باید از هم اکنون انجام شود و باید برای آینده و زندگی با ربات ها آماده شویم و بتوانیم در زندگی روزمره با آنها کنار بیاییم.

وی شناسایی استعدادهای رباتیک را از جمله اهداف اصلی برگزاری این فستیوال عنوان کرد و افزود: تلاش داریم با شناسایی این استعدادها برای اولین بار تیم استانی رباتیک را در کشور به نام کرمانشاه به ثبت برسانیم و با این تیم و به نام کرمانشاه بتوانیم در مسابقات ملی و بین المللی رباتیک شرکت کنیم.

رییس خانه رباتیک استان کرمانشاه تصریح کرد: در بحث این فستیوال در حال حاضر خانه رباتیک استان، پارک علم وفناوری، فنی و حرفه ای استان، سازمان فرهنگی واجتماعی شهرداری و نظام صنفی رایانه کرمانشاه همکاری دارند.

رییس خانه رباتیک استان کرمانشاه با اشاره به قابلیت های بسیار استان در بحث ساخت ربات گفت: در حال حاضر رباتیک در استان بومی سازی شده و فناوری ساخت ربات در استان را داریم و تنها مشکل در این زمینه بحث بودجه است.

قربانی با اشاره به استفاده گسترده از ربات در صنایع مختلف گفت: ساخت یک ربات ساده در حال حاضر 30 تا 35 میلیون تومان و ساخت یک ربات انسان نما حدود 150 میلیون تومان هزینه دارد که باید در این زمینه حمایت های مالی صورت گیرد .

انتهای پیام/د

فستیوال رباتیک تا پایان امسال ادامه خواهد داشت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار