دباغ در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

انتخاب برهم صالح عراق را یکپارچه خواهد کرد/رئیس جدید دولت بغداد شخصیت سیاسی مقبولی دارد

نماینده اقلیم کردستان عراق در ایران گفت:انتخاب برهم صالح به تعمیق روابط بغداد در منطقه و اتحاد ملی می انجامد.

برهم صالحبه گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،سرانجام پس از مدتها انتظار رئیس جمهور جدید عراق انتخاب شد، طبق عرف حاکم در فضای سیاسی بغداد رئیس دولت از میان کردها انتخابات می شود و برهمین اساس برهم صالح از اقلیم کردستان عراق به عنوان رئیس جمهور به منظور فعالیت در این پست سوگند یاد کرد. از آنجا که با روی کار آمدن هر سیاست مدار جدید برخی  دستور کارها تغییر می کند و روند های جدیدی حاکم می شود، ناظم دباغ نماینده اقلیم کردستان عراق در ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،با اشاره به  انتخاب برهم صالح به عنوان رئیس جمهور جدید دولت عراق،اظهار کرد:او شخصیت سیاسی برجسته و دیپلماتیکی دارد و در حوزه فعالیت های  سیاسی و دولتی  تازه کار نیست. 

نماینده اقلیم کردستان عراق با اشاره به سابقه فعالیت گسترده برهم  صالح در حوزه اجرایی عراق ، بیان کرد: پست هایی هم چون معاونت نخست وزیری، وزیر برنامه ریزی، رئیس حکومت اقلیم کردستان عراق حاکی از  تجربه بالای رئیس جمهور جدید این کشور در حوزه سیاست است. 

وی ادامه داد:با توجه به توانمندی صالح  برهم در حوزه دیپلماسی،  این فرد می تواند رابطه خوب و همکاری جویانه تهران - بغداد را گسترش دهد. 

دباغ گفت: شناخت مردم و سیاست مداران  عراق از برهم صالح به اندازه ای است که او در انتخابات پارلمان رای اکثریت را به خود اختصاص داد، این امر  نشان می دهد که رئیس جمهور جدید شخصیت مقبولی داشته و جایگاه ویژه ای  در میان ملت عراق دارد. 

وی با اشاره  به اتفاقات سال گذشته در اقلیم کردستان و برگزاری همه پرسی برای جدایی طلبی،افزود:برهم صالح پیش از برگزاری  این همه پرسی، نظر خود را  مبنی برای فراهم نبودن شرایط برای  چنین کاری را اعلام کرد.

دباغ تصریح کرد:وقتی فردی  رئیس جمهور می شود در وهله اول  برای برقرای وحدت و امنیت برای کشور و مردم عراق سوگند یاد می کند، بنابراین این موضوع جای هیچ  تحلیلی را برای ادامه یکپارچگی کشور عراق نمی گذارد. 

وی در پایان تاکید کرد: انتخاب برهم صالح  علاوه بر اینکه باعث تعمیق روابط دولت بغداد با کشور های همسایه می شود، در عین حال عاملی برای وحدت و یکپارچگی عراق هم محسوب می شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، اخبار سیاسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار