نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد

نیمی از آمریکایی‌ها جنگ هفده ساله افغانستان را شکستی برای کشورشان می‌دانند

نظرسنجی «پیو» نشان می‌دهد نزدیک به نیمی از آمریکایی‌ها کشورشان را در دستیابی به اهدافش در جنگ افغانستان ناکام توصیف کرده‌اند.

نظرسنجی پیو: نیمی از آمریکایی‌ها جنگ 17 ساله افغانستان را شکست برای کشورشان می‌دانندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یکشنبه این هفته مصادف با پایان هفدهمین سال آغاز جنگ در افغانستان و ورود به سال هجدهم، طولانی‌ترین جنگ در تاریخ آمریکاست. به همین مناسبت نظرسنجی جدید صورت گرفته توسط موسسه پیو نشان می‌دهد نزدیک به نیمی از آمریکایی‌ها معتقدند ارتش این کشور عمدتا در رسیدن به اهداف خود در افغانستان شکست خورده است.

نظرسنجی پیو که در فاصله زمانی 18 تا 24 سپتامبر از هزار و 754 آمریکایی صورت گرفت، نشان می‌دهد 49 درصد آمریکایی‌ها معتقدند که کشورشان عمدتا در دستیابی به اهداف خود در جنگ افغانستان ناکام بوده است. این در حالی است که 35 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی، آمریکا را در این زمینه موفق دانستند. نزدیک به 16 درصد نیز اعلام کردند آنها نمی‌دانند نظامیان آمریکا در جنگ افغانستان موفق بوده یا شکست خورده‌اند.

طرفداران حزب جمهوری‌خواه نسبت به طرفداران حزب دموکرات‌ درباره جنگ افغانستان دیدگاه خوشبینانه‌تری دارند. نیمی از جمهوری‌خواهان و گروه‌های مستقل طرفدار جمهوری‌خواهان نیز اعلام کردند آمریکا در این جنگ به اهداف خود دست یافته با این حال از هر 10 طرفدار حزب دموکرات تنها 3 نفر چنین نظری را داشتند.

همچنین نتایج این نظرسنجی نشان داد تنها 45 درصد شرکت‌کنندگان معتقد بودند که تصمیم آمریکا برای بازگشت به سمت استفاده از راهکار نظامی در سال 2001 در واکنش به حادثه 11 سپتامبر تصمیم درستی بوده است، در عین حال 39 درصد نیز تصمیم آمریکا را در این خصوص اشتباه ارزیابی کردند. این رقم نسبت به رقم 69 درصدی تائید اقدام نظامی آمریکا  در سال 2006 و 83 درصدی در سال 2002، اندکی پس از آغاز جنگ افغانستان، به شدت کاهش یافت است.

در حادثه 11 سپتامبر سال 2001، 19 تن از اعضای گروه تروریستی القاعده  با ربودن چهار هواپیمایی تجاری در آن روز در فواصل زمانی مختلف آنها را تعمدا به برج‌های دوقلو مرکز تجارت جهانی در شهر نیویورک زدند. این حادثه منجر به کشته شدن تمامی مسافران و عده بسیاری در ساختمان مرکز تجارت جهانی شد. هواپیما ربایان هواپیمای سوم را به ساختمان پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا در ویرجینیا زدند و هواپیمای چهارم نیز در زمینی در ایالت پنسیلوانیا سرنگون شد. آمریکا در واکنش به این حادثه به بهانه مبارزه با تروریسم  به افغانستان  حمله کرد.

انتهای پیام/

نارضایتی مردم آمریکا از جنگ افغانستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار