برایان دالی هنرمند کانادایی در سی امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر کارگاه «ماسک و پرسونا» برگزار خواهد کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از پایگاه رسمی اطلاع رسانی سی امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، برایان دالی در این کارگاه که برای بازیگران و کارگردانان در نظر گرفته شده است، با نیم ماسک های مختلف و از طریق بازی های خود انگیخته به کشف شخصیت های نهفته در ماسک ها می پردازند تا تخیلات و تصورات آنها را رها سازند.
این نیم ماسک ها به عنوان کاتالیزوری برای آزادسازی انگاره فرد عمل می کنند و برایان دالی، هدف از این کارگاه را در این می داند که «نیم ماسک ها» بازیگران را برای خلق شخصیت های کاملاً فرم یافته ای هدایت می کنند. این نیم ماسک ها که به بازیگران اجازه صحبت نیز می دهد سبب اکتشافات کلامی و فیزیکی خلاقانه در بازیگر می شود.
برایان دالی (Brian Dooley) هنرمند کانادایی که آموزش دیده مکتب ژان لکوک کارگردان و نویسنده معروف کانادایی است؛ بیش از سی سال است که در تئاتر، رادیو و تلویزیون به عنوان نویسنده، کارگردان و مدرس به صورت حرفه ای فعالیت دارد. وی در این مدت جوایز و افتخارات بسیاری کسب کرده و در کالج ها و دانشگاه های بسیاری در کشور کانادا تدریس داشته است.
دالی تاکنون کارگاههای بسیاری را با ماسک های خنثی و شخصیت دار برگزار کرده و چندین سال است که این واحد درسی را در مدرسه تئاتر ملی کانادا تدریس می کند. برایان دالی، هدف از این کارگاه را در این می‌داند که «نیم‌ماسک‌ها» بازیگران را برای خلق شخصیت‌های کاملاً فرم‌یافته ‌آپولونی و دیونوزوسی، کمدی و تراژدی و در نهایت جسارت و زیرکی هدایت می‌کند. این نیم‌ماسک‌ها باعث اکتشافات کلامی و فیزیکی خلاقانه در بازیگر می‌شود.
کارگاه «ماسک و پرسونا» برایان دالی در روزهای 6 و 7 بهمن ماه از ساعت 9 تا 13 در پلاتو طبقه 7 تالار وحدت برگزار می شود. همچنین این کارگاه در روزهای 8 و 9 بهمن در شهر کرمانشاه برگزار خواهد شد.
علاقمندان به حضور در این سمینار می توانند، با مراجعه به سایت سی امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر www.fitf.ir نسبت به تکمیل فرم ثبت نام اقدام و حداکثر تا تاریخ 25 دی ماه به همراه مدارک لازم به دبیرخانه دائمی جشنواره های مرکز هنرهای نمایشی واقع در تهران، خیابان حافظ ، خیابان استاد شهریار، جنب تالار وحدت، مرکز هنرهای نمایشی تلفن: 66710702 مراجعه کنند./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار