استاندار خراسان رضوی :

اغلب طرح‌های مشاغل روستایی استان توجیه اقتصادی ندارد

استاندار خراسان رضوی گفت: بیش از نیمى از ۳۵ هزار طرح جذب تسهیلات مشاغل روستایی در خراسان رضوى دریافت شده است که توجیه اقتصادی ندارد.

اغلب طرح‌های مشاغل روستایی استان توجیه اقتصادی نداردبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی در پنجمین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان رضوی گفت: برای ارائه طرح‌های اقتصادی مطلوب و جذب تسهیلات برای مشاغل روستایی استان باید جهاد دانشگاهى مطالعات مناسبی را انجام دهد و پروژه‌هایی را طراحی و تعریف کند که کار آمدی لازم را داشته باشد.

وی افزود:  110 هزارفزصت شغلی  در استان است که ۲۳ هزار فرصت شغلی مربوط به حوزه روستایی است که باید دهیاران و فرمانداران باید با همکاری جهاد دانشگاهی نسبت به عملیاتی کردن این مطالعات انجام پذیرد.

رشیدیان ادامه داد: با جهت گیری بازار به سوی ثبات نسبی قیمت‌ها هنوز فشار اقتصادی بر مردم هست و دستگاه‌های اجرایی باید تلاش کنند از فشار‌های مضاعف بر مردم بکاهند.

استاندار خراسان رضوى افزود: ٥٠ درصد ار اعتبارات که مربوط به حوزه عمرانی استان است به دستگاه اجرایی داده شده اما پیشرفت‌های این دستگاه به اندازه اعتبارات نبوده است.

وی گفت: دولت برای کل کشور در قالب طرح‌های مشاغل روستایی قابل توجیه و دارای مزیت ۱۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت اختصاص داده که در مرحله نخست ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به خراسان رضوی  اختصاص یافت.

رشیدیان در ارتباط با جلسه اخیر سران سه قوه برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام استان‌ها افزود: با تلاش مدیران تکمیل این طرح‌ها با هماهنگی معاونت عمرانی استانداری خراسان رضوی می تواند امکان پذیر باشد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به افزایش قیمت مصالح ساختمانی تصریح کرد: اجرای پروژه‌های عمرانی اندکی با مشکل مواجه شده است که در بخشنامه‌های جدید در تعدیل قیمت‌های مصالح ساختمانی از سوی دولت در مورد تغییرات در قیمت مصالح شاهد کم شدن قیمت‌ها خواهیم بود.

انتهای پیام//ا. آ

برگزاری پنجمین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار