مقام چینی: یک راه حل سازنده بهتر از جنگ تجاری است

رئیس بانک مرکزی چین با زیانبار توصیف کردن جنگ تجاری برای همه طرف‌ها، گفت یافتن یک راه حل سازنده بهتر از این جنگ زیانبار است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه،  یی گانگ، رئیس بانک مرکزی چین، روز یکشنبه تاکید کرد پکن برای پرهیز از جنگ تجاری با آمریکا که یقینا برای اقتصاد جهانی زیانبار است، به دنبال راه‌حل‌های سازنده است.

او در سمینار بانکی بین‌المللی که در جزیره بالی اندونزی برگزار شده است، تاکید کرد: «یک راه حل سازنده بهتر از جنگ تجاری است که مسلما هر کس در آن شرکت داشته باشد بازنده است.»

این مقام چینی تاکید کرد همه کشور‌های جهان باید برای پیدا کردن یک راه حل سازنده برای تنش‌های تجاری که در جهان پدید آمده است، تلاش کنند؛  چرا که این تنش‌ها نه تنها برای چین بلکه برای همسایگان چین و زنجیره‌های تامین زیانبار هستند.

یی کانگ افزود در واقع تنش‌های تجاری شرایط مبهم و بی‌ثباتی به وجود می‌آورد و فعالان و سرمایه‌گذاران بازار را آشفته می‌کند.

او در ادامه تاکید کرد پکن از نرخ ارز یوان به عنوان اهرم فشار در رویارویی تجاری با آمریکا استفاده نمی‌کند این در حالی است که ترامپ اعلام کرده که چین احتمالا ارزش واحد پول خود را دستکاری می‌کند.

تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین و همچنین اروپایی‌ها در ماه‌های اخیر شدت گرفته و موجب اتخاذ تدابیر خصمانه و تلافی‌جویانه طرف‌های رقیب شده است. آغازگر این مناقشه تجاری بی سابقه ترامپ بود که چین را به رفتار متقلبانه و سرقت مالکیت معنوی متهم کرد و تابستان امسال در اقدامی تنبیهی حقوق گمرکی بیست و پنج درصدی بر پنجاه میلیارد کالا‌های وارداتی چین وضع کرد، اما چین نیز در واکنش به این اقدام آمریکا مقابله به مثل کرد و تعرفه‌های گمرکی بیست و پنج درصدی بر برخی محصولات وارداتی اعمال کرد تا مناقشه تجاری دو کشور جدیتر شود.

سمینار بانکی بین المللی در بالی اندونزی در حاشیه نشست سالانه صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی با حضور روسای بانک‌های مرکزی حدود ده کشور برگزار شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۷:۰۴ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
چه راه حلی بهتر از احیای"راه ابریشم"از شرق دور تا آسیای میانه - آسیای مرکزی - آسیای غربی بطور خلاصه اورآسیا و آسیای متصل به اروپا با یک گردش پولی و اعتباری غیر وابسته به دلار آمریکائی......
آخرین اخبار